• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
چهار شنبه 23 خرداد 1403
کد مطلب : 227243
+
-

سرمایه‌گذاری با پول اندک

سرمایه‌گذاری با پول اندک

سرمایه‌گذاری با مقدار پول کم، برای بسیاری از افراد به‌نظر غیرممکن می‌رسد. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که این امر امکان‌پذیر نیست، زیرا باور دارند که برای کسب بازده‌های چشمگیر، باید مقادیر زیادی پول در اختیار داشته باشند. اما واقعیت این است که در این دوران که بازارها و ابزارهای مالی نوآورانه در حال گسترش هستند، حتی با مقدار کمی پول می‌توان به سود بالا دست پیدا کرد، حتی با چند صد هزار تومان.

سرمایه‌گذاری با پول کم در سال 1403
شاید نتوانید با ۱۰ میلیونی که امروز سرمایه‌گذاری می‌کنید خودرو بخرید اما قطعا می‌توانید اطمینان حاصل کنید که از ارزش ۱۰ میلیون تومان شما کاسته نشد‌ه و همان کالایی را می‌توانید بخرید که در زمان حال قادر به خرید آن هستید.به بیانی ساده‌تر، تنها کافی ا‌ست که سرمایه خود را به اندازه رشد کلی قیمت کالاها (تورم) یا بیشتر از آن رشد دهید.به‌عنوان مثال، ایجاد سبد سرمایه‌گذاری یکی از راه‌هایی است که می‌توانید از بازده بازارهای مختلف کسب سود کنید، بنابراین بهتر است با هر میزان سرمایه‌ای که دارید وقت را تلف نکنید و سرمایه‌گذاری را از امروز شروع کنید.

کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟
افراد سرمایه‌گذار و خانوارهای ایرانی با هر درجه ريسك‌پذيري می‌توانند در بازار سرمایه با پول کم سرمایه‌گذاری کنند.حال این سؤال پیش می‌آید که بهترین روش سرمایه‌گذاری در بورس با پول کم چیست؟ اگر تخصص و زمان کافی برای سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید می‌توانید به‌صورت مستقیم در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کنید. اما پیشنهاد ما برای سرمایه‌گذاری با پول کم در بازار سرمایه، خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. البته خرید هر یک از این صندوق‌ها نیز برای بودجه‌های مختلف مناسب است.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا
صندوق سرمایه‌گذاری طلا ازجمله صندوق‌های مبتنی بر کالاست. به این معنی که دارایی این صندوق در یک دارایی کالایی سرمایه‌گذاری می‌شود و ارزش واحدهای صندوق متناسب با تغییرات قیمت آن کالا تغییر می‌کند.
در ایران رایج‌ترین صندوق کالایی، صندوق‌های مبتنی بر اوراق گواهی سپرده سکه طلا هستند. در صندوق سرمایه‌گذاری طلا، مدیر صندوق ملزم است حداقل۷۰ درصد از دارایی‌های صندوق را در گواهی سکه طلا سرمایه گذاری کند و حداکثر تا ۲۰ درصد از دارایی صندوق را نیز می‌تواند در ابزارهای مشتقه مرتبط با سکه ازجمله قرارداد آتی سکه یا قرارداد اختیار معامله سکه سرمایه‌گذاری کند. بنابراین همبستگی قیمتی این اوراق با قیمت سکه و طلا بسیار زیاد است.

مقایسه خرید فیزیکی طلا و صندوق طلا
سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا مزایای قابل‌توجهی نسبت به خرید سکه طلا یا طلای آب شد‌ه و جواهرآلات به‌صورت فیزیکی دارد که ازجمله آنها می‌توان به سهولت خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری در بورس، امنیت بالا و عدم‌ریسک سرقت و شفافیت اطلاعات اشاره کرد. همچنین به‌دلیل خرد بود‌ن واحدهای صندوق، این امکان به سرمایه‌گذار داد‌ه می‌شود که با کمترین مبالغ هم بتواند در طلا سرمایه‌گذاری کند.

با چه مبلغی سرمایه‌گذاری را شروع کنیم؟
برای خرید و فروش سهام و صندوق‌های قابل معامله در بازار سرمایه نیاز است که حداقل ۵۰۰ هزار تومان برای سرمایه‌گذاری داشته باشید، اما در صندوق‌های سرمایه‌گذاری صدور و ابطال این شرط وجود ندارد و شما می‌توانید با پولی به اندازه یک واحد از آن صندوق، سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید.جدول زیر، تمام راه‌های سرمایه‌گذاری با مبالغ مختلف را نشان می‌دهد. با مشاهده دقیق این جدول متوجه می‌شوید که برای سرمایه‌گذاری در هریک از این موارد، نیاز به چه میزان ريسك‌پذيري دارید:










 

این خبر را به اشتراک بگذارید