• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 خرداد 1403
کد مطلب : 226586
+
-

روشنا


نوآوری‌های سیاسی امام(ره) خواندنی شد
کتاب «نوآوری‌های سیاسی امام‌خمینی(ره)» نوشته علی داستانی‌بیرکی، توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) منتشر شد. این کتاب اندیشه نوگرایانه امام‌خمینی(ره) را به‌عنوان عالمی شیعه از طریق استنباط عقلی و اجتهاد، قرائتی پویا، جامع و تأثیرگذار در عرصه سیاسی و اجتماعی از اسلام ارائه و مورد کنکاش قرار می‌دهد؛ چراکه امام‌خمینی(ره) با عنایت به نیازها، خواسته‌ها و مشکلات موجود و پیش‌روی جامعه به‌دنبال راهکارهای عقلانی، کارآمد و پویا از متون اولیه یعنی منابع اسلام بود و ایشان این مهم را در پیوند فقه و سیاست در راستای اداره امور جامعه به شکل نوآورانه مطرح و اجرایی کرده‌اند.


شرح دعای سحر
شرح دعای سحر نخستین تالیف امام‌خمینی‌(ره) است که در سال1347 به رشته تحریر درآمد. این کتاب به زبان عربی در شرح و تفسیر دعای سحر نوشته شده است. امام(ره) در این اثرشان به ‌نظرهای استاد خود مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی اشاره‌های متعددی کرده‌اند. کتاب پس از اصلاح و مقابله با نسخه‌های موجود در مؤسسه تنظیم و حفظ آثار امام‌خمینی‌(ره) منتشر شده است.


وصیت‎نامه سیاسی الهی امام‌خمینی(ره)
وصیت‌نامه حضرت امام‌خمینی(ره) عصاره همه سفارش‌هایی است که در طول حیات پربرکت خویش برای امت بیان فرمودند. این وصیت‌نامه، دستورالعمل تداوم انقلاب اسلامی و حفظ عزیزترین یادگار او یعنی نظام جمهوری اسلامی بر محور ولایت فقیه است. امام‌خمینی(ره)، این وصیت‌نامه را در تاریخ بیست‌وششم بهمن‌ماه1361 نوشتند و یک نسخه آن، طی پیامی در تاریخ 22/4/1362 به مناسبت افتتاح نخستین دوره مجلس خبرگان، نزد خبرگان مردم به امانت گذاشته شد و بار دیگر پس از انجام تغییراتی در آن در تاریخ 19/9/1366 به‌ دستور ایشان و با حضور آیت‌الله خامنه‎ای (رئیس‌جمهور وقت)، حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و... در حضور خود حضرت امام(ره) در 2نسخه تحویل مجلس خبرگان و آستان قدس رضوی شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید