• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 دی 1402
کد مطلب : 215898
+
-

پشت پرده جنایت‌های گروهک نفاق در دادگاه

دادگاه
پشت پرده جنایت‌های گروهک نفاق در دادگاه

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 104نفر از سرکردگان گروهک تروریستی منافقین صبح دیروز(سه‌شنبه) در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار و بخش‌های دیگری از پشت پرده جنایت‌های سرکردگان این گروهک تروریستی برملا شد. به گزارش همشهری، در این جلسه که از ساعت 9صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی دهقانی و با حضور مرتضی تورک و امین ناصری به‌عنوان مستشار برگزار شد. نماینده دادستان همچون 5جلسه گذشته به دفاع از کیفرخواست پرداخت. او در این جلسه به معرفی متهمان ردیف‌های 43تا 70پرداخت و خواستار مجازات آنها شد.

  قاتل آیت‌الله قدوسی چه‌کسی است؟
یکی از متهمانی که در این جلسه به اتهامات او رسیدگی شد محمود فخار‌زاده نام دارد. متهم ردیف ۵۳ که یکی از اتهاماتش ترور شهید قدوسی است. نماینده دادستان درباره او گفت:‌ نامبرده در تابستان ۱۳۵۹ و بعد از انقلاب فرهنگی، در یک اقدام طراحی شده از سوی منافقین، با این عنوان که او بریده و خائن است، در دادستانی انقلاب، نفوذ داده شد و بعد از بمب‌گذاری در دادستانی، آیت‌الله قدوسی را به شهادت رساند. او سال ۱۳۶۴، به‌عنوان مسئول آموزش افراد تشکیلاتی در مقر منافقین در کرکوک انتخاب شد و سمت‌های دیگری نیز در این سال‌ها برعهده داشته است.

  نفوذ در دفتر خدمات حقوقی ایران
متهم ردیف ۵۷ این پرونده حمیدرضا اسحاقی نام دارد که به‌عنوان فرد نفوذی در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران در پاریس نفوذ کرده بود. نماینده دادستان درباره او گفت:‌ این فرد برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته بود و به‌دلیل اشتغال همسرش در دادگاه لاهه، از سال ۱۳۶۱ در پوشش کارمند، به‌عنوان نفوذی در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران (وابسته به ریاست‌جمهوری)، در پاریس مشغول به‌کار شد اما به‌رغم رعایت اصول حفاظتی از سوی وی، به‌دلیل داشتن تحرکات مشکوک، پلیس فرانسه به او مظنون و در نهایت شهریور ۱۳۶۶ به فعالیت او پایان داده شد.

  خمپاره‌زنی در مرز
نماینده دادستان در ادامه این جلسه به بیان اتهامات متهم ردیف 58به نام علیرضا امام جمعه پرداخت و گفت:‌ او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شد. در اوایل کار، اقدام به پخش اعلامیه و شبنامه، شعارنویسی و شرکت در تجمعات غیرقانونی در راستای همکاری با تشکیلات نفاق می‌کرد و از ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۰ دستگیر و به 5 سال حبس محکوم شده که در نهایت، مشمول عفو شد و 3سال بعد به‌صورت غیرقانونی از مرز سیستان و بلوچستان، از کشور خارج و در نهایت به مقر منافقین در عراق ملحق می‌شود. ازجمله اقدامات او عملیات خمپاره‌زنی در مرز خسروی در سال ۱۳۷۹ بود و هم‌اکنون نیز در آلبانی به سر می‌برد.

  کشتن نیروهای خودی به‌دست منافقین
در بخشی از دادگاه یکی از حاضران از قاضی خواست تا چند جمله‌ای صحبت کند. او گفت: من خواهر یکی از اعضای گروهک منافقین هستم که آنها او را کشتند. او ادامه داد: برادرم مدت‌ها ناپدید شده بود و ما هیچ خبری از او نداشتیم تا اینکه فهمیدیم در عملیات مرصاد کشته شده است. برادرم فریب خورده و به گروهک منافقین پیوسته بود. او 4فرزند داشت و از راهی که رفته بود پشیمان بود و می‌خواست به ایران برگردد اما به او اجازه چنین کاری را نمی‌دادند. با این حال تصمیم گرفت که هر طور شده از این گروهک فرار کند.
این زن ادامه داد:‌ برادرم همراه منافقین در عملیاتی که خودشان آن را فروغ جاویدان نام گذاشته‌اند و ما آن را به نام عملیات مرصاد می‌شناسیم وارد ایران شدند اما این عملیات شکست خورد و منافقین تلفات زیادی دادند. آنها در این عملیات تعدادی از نفرات خودشان ازجمله برادر من را هم کشتند. برادرم می‌خواست با حضور در این عملیات راه برگشتی به ایران پیدا کند اما آنها او را با شلیک گلوله به قتل رساندند و حالا هم من برای شکایت و خونخواهی برادرم اینجا هستم. براساس این گزارش، قرار است رسیدگی به این پرونده در جلسه دیگری ادامه پیدا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید