• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
جمعه 25 اسفند 1402
کد مطلب : 221089
+
-

قله نفاق

شهید چمران فرمود: «وقتی شیپور جنگ نواخته می‌شود، مرد از نامرد مشخص می‌شود.» امروز در غزه شیپور جنگ اسلام و کفر زده شده است و خیر و شر خود را در اوج نشان می‌دهند. یک طرف جبهه اسلام و مقاومت است که در قله مظلومیت و اقتدار ایستاده است. یک طرف جبهه کفر و استکبار است که در قله جنایت و رذالت است. اما در میان این معرکه یک طیف دیگر هم وجود دارد، طیف نفاق، که در قله خباثت است. طیف نفاق در نگاه اول، ساکت است، اما در واقع پشتوانه جانی است. دست و خشاب او را پر می‌کند و از پیروزی او ذوق‌مرگ می‌شود. چنانچه امیرالمومنین(ع) درباره این طیف می‌فرماید: «قولُهم شِفاءٌ و فِعلُهم الدّاءُ العَلیاءُ»، «گفتارشان درمان ولی کردارشان درد بی‌درمان است!» (خطبه 194نهج البلاغه) امروز در جنگ غزه بیشترین ضربه را از طیف نفاق می‌خوریم، چون دشمن که حیثیت و موجودیتش به خطر افتاده، طبیعی است از هیچ جنایتی کوتاهی نکند. دوست هم که هر چند دست و بالش بسته است، با تمام وجود ایستاده است و هزینه می‌دهد. اما آن کس که به او امید می‌رود ولی دست روی دست گذاشته، یا در خفا به دشمن کمک می‌کند و از پشت خنجر می‌زند، زخمش کاری‌تر است! با هم نمونه‌هایی از این قله‌های نفاق را مرور می‌کنیم، اما شما باور نکنید که همین مقدار است؛ چراکه نفاق چراغ خاموش است و حالا حالاها عمق فرودستی‌اش رو نمی‌شود!

افشای نفاق
-خنجرِ نفاق، آنقدر کاری است که حتی دشمن نیز از آن استفاده می‌کند؛ سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیرش در 23اسفند، درباره نفاق آمریکا گفت: «چه‌کسی باور می‌کند که بایدن می‌خواهد به فلسطین کمک کند؟ بایدن با یک حرکت می‌تواند جنگ در غزه را متوقف کند. چه‌کسی به اسرائیل سلاح می‌فرستد؟ چه‌کسی قطعنامه‌ها علیه اسرائیل را وتو کرد؟ این بایدن آنقدر احمق است که فکر می‌کند با ریختن مقداری کمک، دنیا و مردم منطقه را قانع می‌کند!» مسئله‌ای که آقای رئیسی نیز در حاشیه اجلاس الجزایر به امیر قطر گفتند. وقتی که امیر قطر گفت آمریکا می‌خواهد به غزه کمک‌های بشردوستانه بفرستد ایشان در جواب گفتند آمریکا به اسرائیل سلاح نده، به غزه نمی‌خواهد کمک کند!

رگ حیات اسرائیل را قطع کنید
امروز انتظار می‌رود دولت‌های اسلامی ارتباطشان را با اسرائیل قطع کرده و لااقل رگ حیاتش را قطع کنند و نگذارند نفت و غذا به آنجا برسد. این مسئله را رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند. ایشان در دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن فرمودند: «آیا سران و مسئولان کشورهای اسلامی به دستور قرآن که می‌گوید «با دشمنان خدا و مسلمانان ارتباط برقرار نکنید» عمل می‌کنند؟ و چرا سران کشورهای اسلامی علنا به قطع رابطه خود با رژیم قاتل صهیونیستی و قطع کمک به این رژیم، اقدام نمی‌کنند؟»(3اسفند1402)
اما کشورهای اسلامی و عربی نه‌تنها رابطه‌شان را با اسرائیل قطع نمی‌کنند و نه‌تنها رگ حیات او را قطع نمی‌کنند، بلکه راه نفس اسرائیل را که انصار‌الله در تنگه باب‌المندب بسته است، باز می‌کنند. آنها از امارات تا عربستان و اردن، مسیر زمینی را باز کرده‌اند و نفت و کالا به اسرائیل می‌رسانند.

دیوارکشی مصری‌ها برای غزه
مصر همسایه دیوار به دیوار غزه، کشوری است که از او انتظارات زیادی در کمک به غزه می‌رود اما همانطور که در فیلم‌ها و عکس‌ها منتشر شده، مرزهایش دیوارهای چندلایه با غزه دارد که حتی یک گنجشک هم نمی‌تواند آبی بر آتش غزه بریزد. این مرز حتی از مرز خود اسرائیل با غزه هم مستحکمتر است!

حمایت چندجانبه ترکیه از اسرائیل
دیگر کشور اسلامی، ترکیه است. اردوغان رئیس‌جمهور آن در سخنرانی اخیر خود در 23اسفند گفت: «برادران فلسطینی و مظلوم غزه همواره شاهد حمایت ترکیه از آرمان خود بوده‌اند و بیش از 40هزار تن کمک‌های بشردوستانه به آنجا ارسال کرده است!» اما بنابر گزارش رسانه‌ها و طبق آمار، ترکیه همچنان روابط خود را با این رژیم حفظ کرده و نه‌تنها یکی از صادرکنندگان کالا به تل‌آویو است بلکه آن را در ماه‌های اخیر 35درصد افزایش داده است. این خبر آنقدر مفتضحانه بود که حتی بی‌بی‌سی هم نتوانست بر آن سرپوش بگذارد و در 16دی (6ژانویه) آن را رسانه‌ای کرد. بنابر آمار منتشر شده از داده‌های رسمی اسرائیل، از 8اکتبر2023(فردای جنگ غزه) تا 11فوریه 2024، میوه و سبزی‌های صادراتی به اسرائیل از ترکیه 39713تن  معادل 33درصد واردات میوه و سبزی این کشور بوده است.

تامین محصولات کشاورزی اسرائیل از سوی اردنی‌ها
اردن همسایه نام‌آشنای فلسطین که روزی در خط مقدم جنگ با اسرائیل بود، از همان روزها چرخش 180درجه‌ای کرد و تبدیل به دشنه‌ای بر پشت فلسطین شد. به‌عنوان مثال، در ماه‌های اخیر، اردن در کنار ترکیه نصف صادرات محصولات کشاورزی اسرائیل را تامین کرده است. هنگامی که تصویر این محصولات با برچسب‌های اردنی در اسرائیل منتشر شد، مردم اردن به خیابان‌ها ریختند و تظاهرات کردند و شعار دادند: «ما فکر می‌کردیم این محصولات برای غزه است، سر از اسرائیل در آورد.» اما دولت اردن در واکنش به این تظاهرات گفت: «ما نمی‌توانیم جلوی بازرگانان را بگیریم، چراکه علیه ما شکایت می‌کنند!!». به همین راحتی!بنابر آمار صادرات محصولات کشاورزی از اردن به اسرائیل، از 8اکتبر (فردای جنگ غزه) 25697تن بوده که معادل 21درصد واردات محصولات کشاورزی این رژیم است.

آذربایجان، تأمین‌کننده نفت خام صهیونیست‌ها
براساس اطلاعات مرکز پیچیدگی‌های اقتصادی دانشگاه MIT، جمهوری آذربایجان که عضو کشورهای اسلامی است، 65درصد نفت خام موردنیاز اسرائیل را تأمین می‌کند. این نفت از طریق خط لوله باکو-جیحان (شهری در ترکیه) صورت می‌گیرد. (شرق دیلی- 1402/8/11)در پایان باید گفت بله، شیپور جنگ مرد را به خوبی از نامرد جدا و دست نفاق را رو کرد. و این یکی از برکات قیام لله مردم غزه است که پرده نفاق را از چهره دشمنان اسلام و بشریت دریدند. امروز ملت‌های اسلامی و ملت‌های جهان، بیش از پیش به حقیقت آگاه شده‌اند و امید است با قیام ملت‌های اسلامی و ملت‌های آزاده جهان، به‌زودی بساط کفر و استکبار برچیده شود. مسئله‌ای که در سخنان اخیر فرمانده سپاه قدس شنیدیم: «باید خشم انباشته و عزم مردم برای حمایت از مظلومان فلسطین را به میدان آورده و تمرکزمان را در‌ ماه مبارک بر روز قدس بگذاریم و برای آن روز آماده شده و با تمام توان در میدان باشیم.» (1402/12/24در دیدار با رسانه ملی)

این خبر را به اشتراک بگذارید