• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 22 آذر 1402
کد مطلب : 212259
+
-

جان بخشیدن به لگوهای قدیمی

جان بخشیدن به لگوهای قدیمی

مهتاب خسروشاهی

چقدر از اسباب‌بازی‌های کودکی خود را هنوز نگه داشته‌اید؟ تا به حال شده اسباب‌بازی خودتان را به کسی هدیه دهید تا او هم بتواند به بازی‌های خاص و جالب دسترسی داشته باشد؟  چارلی جفرز، دانش‌آموز دبیرستان رِدوود در مارین کانتی کالیفرنیا، تصمیم گرفته تا تمام بازی‌های برند لگوی خود را به بچه‌های نیازمند هدیه دهد.
چارلی که از 5 سالگی انواع بازی‌های برند لگو را در اختیار داشته است، عقیده دارد این برند بهترین بازی‌ها را برای سرگرمی و کمک به آموزش مفاهیمی مانند ریاضی، علوم و حروف الفبا برای بچه‌ها تولید کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفته تا این اسباب‌بازی‌ها را به کودکان نیازمند هدیه دهد. او پس از این تصمیم از سال  2020میلادی انجمن Pass the Bricks را راه‌اندازی کرد. پس از راه‌اندازی این انجمن، افراد دیگری نیز از تصمیم او استقبال و بازی‌های لگوی خود را به این مرکز اهدا  کردند.
 چارلی جفرز و گروهی که داوطلبانه با او همکاری می‌کنند؛ پیش از اهدای اسباب‌بازی‌ها این 4 مرحله را انجام می‌دهند؛ نخست جمع‌آوری؛ سپس ضدعفونی کردن و مرتب‌سازی؛ بسته‌بندی آجرهای لگو یا قطعات دیگر در بسته‌های جدید و درنهایت تحویل بسته‌ها به کودکان حاشیه‌نشین. بسته بندی توسط داوطلبان خود انجمن انجام شده و یا به 11 مرکز غیرانتفاعی همکار با این انجمن ارسال و سپس بسته ها توزیع می‌شوند. برای رعایت مساوات، هر ماه 50 بسته به برای دختران و 50 بسته برای پسران درنظر گرفته می‌شود. تا دسامبر 2023 میلادی یعنی هفته جاری، این انجمن بیش از 3 هزار و 55 بسته اسباب‌بازی لگو به کودکان نیازمند و حاشیه‌نشین تحویل داده است. این بسته‌ها علاوه بر توزیع در سانفرانسیسکو، مارین کانتی، پورتلند، آستین، دی‌سی، ریچموند و لس‌آنجلس در ایالات متحده، به کشور اِکوادور نیز ارسال شده‌اند.
به گفته چارلی جفرز، او برای هر آجر لگو، فرصت زندگی دوباره‌ای را ایجاد کرده تا بتواند به آموزش خود ادامه دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید