• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 9 آذر 1402
کد مطلب : 210936
+
-

دهکردی: همیشه روز مادر را به زنده‌یاد معصومی تبریک می‌گفتم

نقل‌قول
دهکردی: همیشه روز مادر را به زنده‌یاد معصومی تبریک می‌گفتم

مدیرعامل خانه سینما، با تسلیت برای درگذشت بیتا فرهی و پروانه معصومی گفت: تشییع خصوصی خواست خانواده خانم معصومی بود، اما به‌زودی مراسم باشکوهی در خور ایشان برگزار خواهیم کرد.
علی دهکردی درباره آیین تشییع خانم پروانه معصومی به ایرنا گفت: من در خانه سینما، دوستان در انجمن بازیگران، سازمان سینمایی و حتی دوستان در صداوسیما خیلی تمایل داشتیم مراسم تشییع جنازه باشکوه و درخور ایشان با یک فاصله زمانی مناسبی که قابل تنظیم باشد، انجام شود؛ منتها مراسم تشییع جنازه و ترحیم حق مسلم و اولیه خانواده هر متوفی است که خانواده مرحومه پروانه معصومی هم تمایل داشتند به شکل خصوصی در مقبره خانوادگی و محل زادگاه نیاکانی‌شان برگزار شود و حتی تمایلی نداشتند که نشانی و آدرس اینجا را هم
گسترش دهند.
مدیرعامل خانه سینما افزود: یکی از دلایلش هم این بود که محل تشییع جایی است که از نظر مسیر، مناسب نیست؛ حتی بستگان مرحومه که سن بالایی دارند، پله‌ها، سربالایی و شیب را خیلی سخت آمدند، اما باز هم از دوستان، مدیران صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و من هم از خانه سینما به آیین آمدیم.
وی با اشاره به چند همکاری با پروانه معصومی گفت: من 2،3 کار با ایشان داشتم و در نقش پسرشان بازی می‌کردم. یکی از لذت‌هایم این بود که روز مادر یا نوروز با ایشان تماس بگیرم و تبریک بگویم و خیلی هم به این موضوع افتخار می‌کردم.

احساس قلبی‌‌ دلنشین‌ نسبت به خانم معصومی
دهکردی افزود: واقعا احساس قلبی خیلی دلنشینی نسبت به خانم معصومی داشتم و هنوز هم دارم. ایشان یکی از مهم‌ترین بازیگران زن تاریخ سینمای ایران است. این بازیگر به‌خاطر حضور هنری و فرهنگی که در کنار کارگردانان بزرگ سینما و در شاخص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ما داشت، دارای اعتبار
بالایی است.
وی ادامه داد: خانم معصومی، بعد از انقلاب جزو نخستین خانم‌هایی بودند که شخصیت زن ایرانی مقتدر، توانمند، اندیشمند ودوست‌داشتنی را در سینما و تلویزیون بازی کرده بودند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید