• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 2 آذر 1402
کد مطلب : 210127
+
-

ویدئو چک بازبینی صحنه ضربه فنی

رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان‌الاقصی ضربه فنی شد؛ آن هم نه توسط یک کشور یا دولت با امکانات نظامی فراوان، بلکه توسط یک گروه نظامی به نام حماس.این اصطلاح ورزشی را رهبر معظم انقلاب در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بیان و در جمع‌بندی عملیات طوفان‌الاقصی به نکات مهمی اشاره کردند.این برد باید به نام حماس ثبت شود و ضربه فنی، باید امتیازش به نام حماس و مردم غزه  بخورد.اسرائیل ضربه فنی شده است و دیگر امکان تدارک شکست هم وجود ندارد و حالا به قول رهبرمعظم انقلاب، به جهت این باخت مفتضحانه و عدم ‌پیروزی در میدان، به تماشاگران و طرفداران تیم برنده حمله و در آنجا زورآزمایی می‌کند. البته همین بمباران‌های بیمارستان‌ها و مدارس، شکست و آبروریزی تیم بازنده را عمیق‌تر می‌کند.
خوب است ابعاد این ضربه فنی را مرور کنیم:
مقاومت فلسطین در روز عملیات طوفان‌الاقصی، برای نخستین بار در تاریخ مبارزات ۷۰ساله‌اش، گارد آفند و حمله گرفت و توانست ضربات جبران‌ناپذیری به اسرائیل وارد کند. این همان اسرائیلی است که در عرض 6روز در 1967، مصر، سوریه، اردن و عراق را ناک‌اوت کرده بود، اما حالا:
ضربه اول، ضربه اطلاعاتی بود. 2سال تلاش شبانه‌روزی رزمندگان حماس از چشم ده‌ها ماهواره آمریکایی و فرانسوی که پرواز مگس را هم رصد می‌کنند، پنهان ماند. 10هزار جاسوس حقوق بگیر داخل غزه، هیچ‌کدام آمار مشکوکی را برای نهادهای امنیتی اسرائیل مخابره نکردند.سنسورهای حساس گنبد آهنین، از کار افتادند. بسیاری از پرونده‌های اطلاعاتی رژیم صهیونسیتی به چنگ سربازان مقاومت افتاد و نگرانی بزرگان ارتش اسرائیل از درز اطلاعاتی سنگین را باعث شد و... .تکرار واژه «غافلگیری» از سوی مقامات نظامی اسرائیل برای نخستین‌بار است که این آسیب ترمیم‌ناپذیر اطلاعاتی را نمایان می‌کند.این مسئله وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانیم بازدارندگی یکی از2بال اصلی هویت اسرائیل است؛ یعنی ملت جعلی اسرائیل با رؤیا و قدرت بازدارندگی بسیار بالای ارتش اسرائیل است که در سرزمین‌های اشغالی ماندگار شده و درصورت آسیب دیدن این بال هویتی، ماندن دیگر بی‌معنا و مهاجرت گزینه قطعی خواهد بود. برخلاف همه کشورهای دیگر که اگر ارتش از بین برود، خود کشور باقی می‌ماند، اسرائیل تنها رژیمی است که اگر ارتش و قدرت نظامی‌اش تضعیف شود و از بین برود، فلسفه وجودی آن زیر سؤال می‌رود. ضربه دوم، ایجاد روحیه در میان مبارزان فلسطینی است. اصلی‌ترین عامل زمین زدن و نابودی اسرائیل، نیروهای مقاومت و مبارزه مسلحانه جوانان فلسطینی است. دقیقا در فضایی که اسرائیل تلاش می‌کند با کمک آمریکا و متحدانش، شکست‌ناپذیری اسرائیل را در اذهان مردم تثبیت کند، اسرائیلی که در جنگ 6روزه توانسته بود اردن، سوریه، مصر و متحدان منطقه‌ای‌اش را مقتدرانه شکست دهد و بسیاری از مناطق این 3کشور را به تصرف خود دربیاورد، حالا از یک شاخه نظامی کم‌تعداد اما با ایمان، این چنین شکست می‌خورد. بی‌شک طوفان‌الاقصی، جوانان فلسطینی کرانه باختری را هم به وجد می‌آورد و زمینه مسلح شدن این منطقه سوق‌الجیشی برای زمین زدن اسرائیل را فراهم‌تر می‌سازد.
ضربه سوم که شکست اسرائیل را در این عملیات روشن‌تر می‌سازد، تعداد اسرای اسرائیلی در این عملیات است. با توجه به همان راهبرد معروف «اسرائیل امن‌ترین مکان برای یهودیان است» کلمه اسیر، برای رژیم صهیونیستی  کابوس محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تمام جنگ 33روزه برای آزاد‌سازی‌ 2اسیر اسرائیلی، در بند حزب‌الله لبنان راه افتاد. حالا 200تا 250نفر اسیر در بند حماس هستند که برخی از آنها از افسران ارشد نظامی ارتش اسرائیل‌اند که در تختخواب خانه‌شان به اسارت گرفته شده‌اند. اسرایی هم که الان در مرحله اول تبادل قرار دارند کودکان و زنان غیرنظامی‌اند و نیروهای نظامی تا رفع کامل محاصره، آزاد نخواهند شد؛ مسئله‌ای که به یک بحران اجتماعی جدی در تل‌آویو، حیفا و دیگر شهرها تبدیل شده است.توفیق چهارمی که طوفان‌الاقصی به دست آورد و باعث ضربات مهلکی بر پیکر رژیم صهیونیستی شد، اتحاد و هماهنگی میان جبهه مقاومت بود. اتاق عملیات واحد این جبهه که یکی از یادگارهای شهید سلیمانی است، در این ماجرا، بی‌نظیر عمل کرد. حزب‌الله لبنان و درگیر کردن نیمی از توان ارتش اسرائیل، یمن و اقدامات شجاعانه در ضربه زدن به امنیت شهرهای اسرائیل؛ شاهکارشان هم که ناامنی کشتی‌های متعلق به این رژیم بود که در یک مورد هم به توقیف یک کشتی اسرائیلی انجامید.عراق و نیروهای مجاهد مردمی نجبا و کتائب حزب‌الله هم پایگاه‌های آمریکایی را بی‌امان مورد هدف قرار می‌دادند.این هماهنگی در میان آحاد مردم کشورهای منطقه و حتی جهان به عیان روشن و یکی از جدی‌ترین آسیب‌های رسانه‌ای به این رژیم کودک‌کش وارد شد. این مسئله وقتی اهمیت واقعی خود را پیدا می‌کند که بدانیم عمده رسانه‌های دنیا، متعلق به لابی صهیونیستی هستند که به روشنی در‌ ماه اخیر، تمام‌قد پشتیبان اسرائیل قرار گرفتند، اما شکست رسانه‌ای مفتضحانه‌ای خوردند و به‌رغم حذف پیام‌های حامی مردم فلسطین در بسیاری از پلتفرم‌ها مثل اینستاگرام و توییتر، ولی باز این اراده ملت‌ها در فضای مجازی به روشنی بر خواست این رسانه‌های صهیونیستی غلبه کرد.
اما در برابر این عملیات بسیار تمیز نظامی که مو لای درز آن نرفته و نمی‌رود؛ آن هم از ملتی که 30سال پیش با دست خالی، انتفاضه سنگ و قلاب در برابر ارتش اول منطقه داشت و حالا این چنین حرفه‌ای عمل می‌کند، اسرائیل چه کرده؟
تا به امروز که نزدیک به 2‌ماه از عملیات طوفان‌الاقصی گذشته، هیچ توفیق نظامی، بلکه هیچ راهبرد روشن نظامی در عملکرد این ارتش مجهز به حمایت آمریکا و اروپا دیده نشده است. تنها هنرش موشک‌باران خانه و کاشانه مردم و کشتن بی‌گناهان و غیرنظامیان است؛ موشک‌بارانی که تا به امروز جز نفرت عمومی در سرتاسر دنیا و افزایش روحیه حماسی در مردم غزه، آورده‌ای برای اسرائیل نداشته است. بیمارستان‌ها را هم بی‌نصیب از بمباران‌های خود نکرده وتنها 200نفر کادر درمانی بیمارستان‌ها یعنی افرادی که تلاش می‌کنند جان انسان‌ها را نجات بدهند در این موشک‌باران‌ها شهید شده‌اند. همه هنر این ارتش اول منطقه با پشتیبانی ابرقدرت‌های دنیا همین قدر بوده است.
امروز مردم غزه سرشان را با عزت بالا گرفته‌اند و انتقام همه 100هزار شهید این 70سال فلسطین را در عملیات طوفان‌الاقصی گرفته‌اند؛ شهدای جنایت دیریاسین، صبرا و شتیلا، جنگ 51روزه غزه، جنگ 22روزه و... .دست آخر هم که مجبور شده است آتش‌بس موقت را بپذیرد و تبادل اسرا با شروط حماس را قبول کند که این خود تکمیل همان پیروزی‌های فوق‌الذکر است. این خبر به قدری دردناک بوده که اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ رژیم صهیونیستی اینطور راجع به این توافق توییت می‌زند: مشکلات، قابل درک، دردناک و دشوار است، اما در شرایط موجود از تصمیم نخست‌وزیر و دولت برای پیشبرد توافق حمایت می‌کنم.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید