• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 30 مهر 1402
کد مطلب : 206528
+
-

نکته بازی/ انگیزه گرفتی، چه کار کردی؟

هوادار بازی 2 بر صفر برده را 3بر 2به استقلال باخت و این مسئله علیرضا حقیقی، دروازه‌بان هوادار را به‌شدت خشمگین کرد. او که مثل همیشه از سوی برخی هواداران استقلال شعارهای آنچنانی هم شنیده بود، بعد از مسابقه مدعی شد به‌خاطر بی‌شخصیتی تیمش بود که در این مسابقه شکست خوردند و البته به شعارها هم اینطور واکنش نشان داد: «تا صبح هم بگویند مهم نیست. این چیزها بدتر تحریک‌کننده است.» خب البته ما هم مثل هر آدم دیگری از فحاشی استقبال نمی‌کنیم و این رفتار هواداران را قابل‌قبول نمی‌دانیم اما آن بخشی را که حقیقی می‌گوید بدتر تحریک شده و انگیزه گرفته را نمی‌فهمیم. انگیزه گرفتی که چه کنی؟ 3تا بخوری و شوت مهرداد محمدی را آنطور تماشا کنی؟ انگیزه نمی‌گرفتی چه می‌کردی؟

عجب اعتماد به نفسی!
یکی از سلاطین اعتماد به نفس در فوتبال ایران، بدون تردید رسول خطیبی است. سرمربی پیکان بعد از شکست 3بر یک مقابل سپاهان گفته بود: «سپاهان روی یک موقعیت 3گل زد، درحالی‌که پیکان زیباترین فوتبال لیگ برتر را بازی می‌کند.» خب البته تماشای تصاویر خلاصه‌شده بازی هم نشان می‌داد داستان اینطوری که آقا رسول تعریف می‌کند نیست. او بعد از شکست 3بر یک مقابل پرسپولیس هم چندین مصاحبه کرده و گفته است سرخپوشان قسر در رفتند و دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند اینطوری آنها را تحت فشار قرار بدهد. خب برادر؛ از تیمی که کنعانی، گنجی و سرلک، ترابی، امیری، سلمانی و عالیشاه را نداشت 3تا خورده‌ای و 2توپ هم به دیرک دروازه‌ات خورده؛ چطوری تیم حریف قسر در رفته؟ توضیح می‌دهی؟

برای شما کار غیرقانونی انجام بدهند؟
گویا مهدی هاشمی‌نسب دستیار جواد نکونام مجوز لازم را برای حضور روی نیمکت استقلال ندارد. او چند بازی قبلی را بدون کارت روی نیمکت نشسته بود اما سرانجام در مسابقه با هوادار مسئولان اجازه ندادند این اتفاق رخ بدهد. هاشمی‌نسب هم بعد از بازی گفت: «باید از آقای سهیل مهدی تشکر کنم که پس از سفارش دوستان و با تماس‌های تلفنی که صورت گرفت، اجازه دادند من بدون کارت در 4بازی قبل روی نیمکت بنشینم. آقای سهیل مهدی! من مهدی هاشمی‌نسب هستم و بیشتر از شما خاک این فوتبال را خورده‌ام. به من گفتند دوستانی با شما تماس گرفتند تا امروز من روی نیمکت ننشینم.» خب الان ما نفهمیدیم چه شد. مسابقات قبلی غیرقانونی روی نیمکت نشستی، حالا اعتراض داری که چرا همان روند ادامه پیدا نکرده؟ چون هاشمی‌نسبی، مشمول قانون نمی‌شوی؟!

یک نکته را فراموش نکردید؟
رئیس فدراسیون فوتبال سرانجام تواضعی تاریخی به خرج داد و گفت عملکرد تیم ملی امید نیاز به عذرخواهی دارد. خب البته این جمله همینطور خشک و خالی هم ادا نشد و بیشتر مقدمه‌ای بود برای ذکر افتخارات بعدی! مهدی تاج گفته: «صرف‌نظر از نتایج تیم امید که جای عذرخواهی دارد، سایر تیم‌های ما با همین مجموعه هیأت‌رئیسه موفق بوده‌اند. تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی‌مان نتایج خوبی گرفتند.» خیلی ممنون بابت عذرخواهی، فقط آن بخش موفقیت «تیم بزرگسالان» را نمی‌فهمیم. تا جایی که یادمان می‌آید، تیم بزرگسالان بعد از تغییرات فنی ممتازی که شما اعمال کردید، 6تا از انگلیس خورد و به آمریکا هم باخت. شاید هم استاد آن ناکامی را با قهرمانی کافا و تورنمنت اردن یر به یر می‌کند که در این صورت حقیقتا جای تقدیر دارد!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید