• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204769
+
-

نتیجه گرفتی؟ واقعا؟

در مورد رضا عنایتی که مرزهای شگفتی را در فوتبال ایران جابه‌جا کرد

بدون تردید شکست مقابل هنگ‌کنگ و حذف تیم ملی امید ایران از مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو، یکی از بزرگ‌ترین رسوایی‌های فنی تاریخ فوتبال ایران بود. در شرایطی که تیم امید با استفاده از بازیکنان بزرگسال کمکی و نیز با حربه تعطیل‌کردن لیگ برتر راهی چین شده بود تا مدال آسیایی بگیرد، به‌شکلی ناباورانه مقابل حریفی بسیار ضعیف شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت. شرایط مسخره هنگ‌کنگ ورد زبان همه اهالی فوتبال است؛ اینکه این تیم بدون کسب پیروزی در مرحله گروهی بالا آمد، چرا‌که سوریه و افغانستان از حضور در این بازی‌ها انصراف داده بودند. تیم ملی حتی در یک‌هشتم نهایی و بازی با تایلند هم به زحمت صاحب پیروزی شد و شاید اگر اشتباه بزرگ دروازه‌بان حریف نبود، این برد به‌دست نمی‌آمد.
همه اینها را گفتیم تا برسیم به نخستین واکنش رضا عنایتی نسبت به این ناکامی بزرگ؛ جایی که سرمربی تیم امید ناباورانه گفته است: «باید ببینیم منظور از نتیجه‌نگرفتن چیست. دلایل زیادی دارم که نتیجه گرفتم و رسانه‌ها نیز دلایلی برای نتیجه‌نگرفتن من دارند. باید در یک جای خوب بنشینیم و همدیگر را به چالش بکشیم.» شگفت‌انگیز است که سرمربی تیم امید می‌گوید نتیجه گرفته؛ در چه حوزه‌ای؟ میانگین سنی تیم که بالا بود، لیگ را هم که به خاطرش تعطیل کردند، پدیده‌ای هم که معرفی نشد، با چند تیم ضعیف بازی کردیم و تنها رقیب جدی‌مان یعنی عربستان را هم که نبردیم. پس چه نتیجه‌ای حاصل شده که ما عوام‌الناس از آن بی‌اطلاعیم؟
عنایتی در بخش دیگری از سخنانش گفته: «همه مدعیان قهرمانی لیگ خود را تعطیل کردند و با تمام قوا به این بازی‌ها آمدیم.» این در حالی است که فقط با یک جست‌وجوی ساده می‌شود فهمید نه عربستان، نه کره و ژاپن و نه حتی چین به‌عنوان میزبان بازی‌ها، لیگ خود را تعطیل نکرده‌اند و روشن نیست عنایتی به چه استنادی از این حرف‌ها می‌زند. دوره و زمانه عوض شده و دسترسی مردم به اطلاعات بالا رفته آقای عنایتی. ما می‌فهمیم؛ نزنید از این حرف‌ها!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید