اگر شما هم معلم یا والد یک دانشآموز شلوغ هستید، توصیههای علی سیف برای برخورد با این دانشآموزان را بهکار ببرید: این روانشناس میگوید: «بسیاری از کودکان و نوجوانان، با انگیزه جلب توجه به این رفتارها متوسل میشوند و شیوه برخورد معلم در اصلاح رفتار آنها نقش بسزایی دارد.» این روانشناس تذکر کلامی فردی به دانشآموز شلوغ را نخستین گزینه برای اصلاح او عنوان میکند و ادامه میدهد: « بسیاری مواقع تذکر و گفتوگوی دونفره و صمیمانه معلم و شاگرد میتواند حلال مشکل باشد.» او به معلمان توصیه میکند: «هرگز با عبارات و برچسبهایی مانند «بیانضباط، دانشآموز شر، غیرقابل اصلاح و ...» که باعث تشدید لجبازی دانشآموز میشود، او را مخاطب قرار ندهید.» این کارشناس آموزشی شیوه اداره کلاس را در کاهش شیطنت دانشآموزان مؤثر میداند و میگوید: «در کلاس در محل درستی بنشینید که به همه دانشآموزان اشراف داشته باشید و تعدادی از آنها احساس نکنند از سوی شما نادیده گرفته شده و کنار گذاشته شدهاند.»
با شلوغبازی دانشآموزان چه کنیم؟
در همینه زمینه :