• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 26 مهر 1402
کد مطلب : 206146
+
-

هرمزگان لرزید

9زمین‌لرزه از صبح دیروز، سه‌شنبه، 25مهر تا ساعت 14، هرمزگان را به حالت آماده‌باش درآورد. زمین‌لرزه‌های ۵.۳ و ۵.۶ ریشتری صبح سه‌شنبه مناطق فین و فارغان و قلعه قاضی را متاثر کرد  اما به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی‌ای در این استان رخ نداده است. مهرداد حسن‌زاده در این‌باره به همشهری گفت: «البته 3زمین‌لرزه بالای 5ریشتر دیروز رخ داد و همچنین هرمزگان 6پس‌لرزه را نیز تجربه کرد. تمامی زمین‌لرزه‌ها در حوالی شهرستان فین اتفاق افتاد.» مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین خبر داد که زلزله در شهرستان‌های بندرعباس، تازیان، حاجی‌آباد، فارغان و بخشی از شهرستان برفک هم احساس شده است.»
حسن‌زاده درباره اقدامات ستاد بحران هرمزگان گفت:‌ «در نخستین اقدام، جلسه فوری ستاد مدیریت بحران استان را به ریاست ‌استاندار برگزار کردیم. همچنین آماده‌باش به همه اعضای ستاد بحران استان اعلام کردیم و من، فرمانداران و بخشداران به مناطق متاثر از حادثه رفتیم تا به‌صورت میدانی از شرایط مطلع شویم.»‌
همچنین تیم ارزیاب جمعیت هلال‌احمر و 6تیم اورژانس به منطقه اعزام شدند. مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر در این‌باره گفت: «براساس داده‌های اولیه مشکل خاصی برای حدود ۲۰ هزار خانوار ساکن در محدوده متاثر از زمین‌لرزه ایجاد نشد؛ ارزیابی‌ها نیز تکمیل شده که نتیجه آن تثبیت داده‌های اولیه گزارش‌های  ارزیابان بود.»
همچنین به‌گفته مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان، شرایط استان پایدار و عادی است. حسن‌زاده تأکید کرد: «خطوط ارتباطی ریلی، شبکه توزیع آب، برق و تلفن برقرار و همه‌‌چیز در شرایط خوب است. توصیه ما به شهروندان این است که آرامش خود را حفظ کنند و با توجه به اینکه تجهیزات، امکانات و اقلام خوراکی به اندازه کافی وجود دارد،
در این زمینه‌ها نگران نباشند.»  در سال‌های اخیر زمین‌‌لرزه‌های متعددی در استان هرمزگان اتفاق افتاده است. مدیرکل مدیریت بحران این استان در این‌باره عنوان کرد: «استان هرمزگان در سال‌های اخیر زمین‌لرزه‌های متعددی را تجربه کرده است؛ به همین دلیل، مردم چندان ترسی از زمین‌لرزه ندارند؛ ضمن اینکه ستاد مدیریت بحران استان تمهیداتی را برای مواقع ضروری اندیشیده است و ما قطعا اماکنی را برای اسکان مردم در این مواقع درنظر گرفته‌ایم؛ چنان‌که اگر قرار بر  پناهگرفتن باشد، مطمئنا مردم در سکونتگاه‌های موقت حضور پیدا خواهندکرد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید