• یکشنبه 31 تیر 1403
  • الأحَد 14 محرم 1446
  • 2024 Jul 21
دو شنبه 9 مرداد 1402
کد مطلب : 198668
+
-

ثبات 70درصدی مدیران شهری

در دور جدید انتصابات، دو سوم از مدیران هیچ تغییری نداشته‌اند

گزارش
ثبات 70درصدی مدیران شهری

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران دیروز در صد و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران برای ارائه گزارش عملکرد این معاونت حاضر شد و از ثبات حدود 70درصدی مدیران شهری خبر داد و گفت که شهردار تهران برای ۱۲۸جایگاه حکم صادر کرده است که ۶۸درصد از افراد منصوب شده‌اند و در مجموع دو سوم از مدیران هیچ تغییری نداشته‌اند که این به‌معنای ثبات است. همچنین ۲۲درصد جابه‌جایی شغلی همگن انجام شده و در راستای ارزیابی عملکرد مدیران شهری برای تمام شهرداران نواحی و مناطق، کارنامه سه‌ماهه صادر شده است.
مجید باقری در ادامه به وضعیت برنامه چهارم توسعه شهر تهران هم اشاره و عنوان کرد: «در این برنامه چهار‌ساله، 144حکم و 464هدف شاخص پیش‌بینی ‌شده که در سال اول حدود 77درصد شاخص‌های کمی آن محقق شده، اما در برخی بخش‌ها ازجمله حمل‌ونقل، تحقق کمتری را شاهد بودیم. به همین دلیل امسال اعتبار بیشتری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص‌یافته تا در سال دوم برنامه چهارم، شاهد تحقق بیشتری در این حوزه باشیم. این اعداد و ارقام بیانگر آن است که شهرداری در هیچ برنامه‌ای به این میزان از تحقق نرسیده بود و تأکید شهردار بر این است که برنامه چهارم به‌طور کامل محقق شود.» به‌گفته او در راستای اجرای احکام برنامه، دبیرخانه دائمی برنامه چهارم تشکیل و احکام اعضای دبیرخانه صادر شده است و به‌زودی هم کتاب برنامه چهارم منتشر می‌شود.

تسریع اجرای پروژه‌های توسعه محلی
امسال پروژه‌های توسعه محلی از طریق طرح «من شهردارم» و با مشارکت مردم برای محلات تعریف شدند. باقری با بیان این مطلب گفت: «امسال حدود 10درصد از بودجه یعنی 4هزار میلیارد تومان به 1642پروژه توسعه محلی اختصاص‌ یافته است. با تدبیر شهردار تهران و رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مصوب شد که تخصیص اعتبارات برای پروژه‌های توسعه محلی ۶ماهه باشد و محدودیتی در تخصیص اعتبارات این بخش نداشتیم و با کنترل‌هایی که صورت‌گرفته این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا خواهند شد.» معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 21درصدی پروژه‌های توسعه محلی تأکید کرد: «هدف ما از اجرای طرح «من شهردارم»، مردمی‌سازی اداره شهر است و به‌دنبال آن هستیم که برنامه‌ریزی‌ها با مردم و توسط آنها انجام شود و این مسیر در طرح «من شهردارم ۲»، اجرایی خواهد شد.» به‌گفته او سامانه کنترل پروژه راه‌اندازی شده که برای نظارت اعضای شورای شهر تهران روی پروژه‌ها دسترسی محرمانه ایجاد می‌شود.‌

مکث
اجرای بسته خرسند‌ساز 2

معاون برنامه‌ریزی شهردار تهران در جریان ارائه گزارش به ابراز رضایت پرسنل شهرداری تهران از طرح بسته خرسندساز اشاره کرد و از اجرای بسته خرسند‌ساز 2با محوریت مسکن کارکنان خبر داد و گفت: «در بسته خرسند‌ساز یک، مواردی چون وام، امکانات گشت‌وگذار و ... پیش‌بینی‌ شده بود که بیش از 30هزار پرسنل شهرداری تهران از آن بهره‌مند شدند.» باقری همچنین گریزی هم به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر‌ زد و تأکید کرد: «هیچ جای کشور مثل شهرداری برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اقدام نکرده است؛ 4هزار و ۳۱۸نفر حکم دریافت کردند و برای نیروهای حجمی نیز با توجه ‌به پیگیری‌های شهردار، از ۲ هزار و ۸۳۰نفر تاکنون ۲۳۸نفر حکم دریافت کرده‌اند و مابقی برای مدرک تحصیلی هنوز در نوبت هستند.»




 

این خبر را به اشتراک بگذارید