• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 28 تیر 1403
کد مطلب : 230284
+
-

رکورد مدیران شهری سابق در دوره ششم زده شد

یادداشت
رکورد مدیران شهری سابق در دوره ششم زده شد

لطف‌الله فروزنده؛  معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران

جریان اصلاحات بعد از موفقیت در انتخابات اخیر تلاش می‌کند شورای شهر را هم در اختیار بگیرد و حتی تحمل ادامه کار دکتر زاکانی در این یک سال باقیمانده ندارد؛ چون امروز وی نقش ویژه‌‌ای در روشنگری و بصیرت جریان انقلابی دارد. واقعیت این است که آقای زاکانی کسی بود که در انتخابات از ارزش‌ها دفاع کرد و در مقابل تهمت‌های ناروایی که به کارآمدی دولت آقای دکتر رئیسی ‌زدند. ایستاد و مقاومت کرد. این کار طبیعتا مورد توجه جریان انقلابی قرار گرفته و ایشان محبوبیت خاصی پیدا کرده است.
همچنین دوران انتخابات فرصتی بود که آقای زاکانی به‌رغم جنگ‌های روانی این 3سال بتواند کارها و برنامه‌های شهرداری را بیان کند. در اصل شهرداری تهران در این دوران در همه زمینه‌ها رکورد مدیران قبلی و حتی رکورد دوره آقای قالیباف را هم شکسته است.
توجه داشته باشید که در حوزه حمل‌ونقل عمومی، خرید 2هزار اتوبوس در داخل، خرید 2هزار اتوبوس‌برقی و اصولا خود برقی‌کردن سیستم حمل‌ونقل تحولی در راستای کاهش ترافیک و کاهش آلودگی در شهر تهران محسوب می‌شود. در حوزه فضای سبز بیش از 5هزار هکتار فضای سبز ایجاد شده که 4700هکتار آن در کمربند سبز بوده و در نوع خود عملکردی بی‌نظیر است. در بحث آسفالت تقریبا 3‌برابر سال‌های گذشته کار انجام گرفت. در بحث تسویه بدهی‌های بانکی عملکرد شهرداری بی‌نظیر بوده و ادعای بانک‌ها که 170همت بود با همت آقای زاکانی کاهش پیدا کرد و با تسویه 40درصد آن، برای بخش حمل‌ونقل عمومی تسهیلات دریافت شد. حل معضلات مشارکت‌ با بخش خصوصی مانند پروژه‌های هزارویک‌شهر و بام‌لند با ارزش بیش از 100همت هم در این دوره عملیاتی شد. در حوزه بازگرداندن دارایی‌ها هم شهرداری در این دوره عملکرد بسیار خوبی داشته و جز اینها اقدامات جدی در زمینه فرهنگی و آموزش شهروندی در محله‌ها، مساجد و فرهنگسراها انجام شده‌است. یا در حوزه عمرانی طرح‌های بزرگراهی مثل بزرگراه بروجردی، آزادراه شهید شوشتری و ادامه بزرگراه یادگار امام تعطیل شده بود که همه اینها را آقای زاکانی احیا کرد. در این دوره بودجه 37هزار میلیاردی به 150هزار میلیارد رسید و محقق شد، با رونق ساخت‌وساز در بافت فرسوده صدور پروانه‌ بیش از 80درصد رشد کرد، بسیاری از گره‌ها در ارتباط با دستگاه‌های متعدد و مختلف ملی در این زمینه گشوده شد و از قبل آن رونق ساخت‌وساز در سطح شهر ایجاد شد. اینها بخشی از کارهای بسیار بزرگی است که در دوره آقای زاکانی در شهرداری انجام شد و مورد بغض، بی‌توجهی و حسادت جریان دوم خرداد قرار گرفت.
 البته ما هیچ انتظاری از  اصلاحات نداریم؛ اما متأسفانه بعضی از اعضای شورای شهر به این موضوع توجه ندارند که با لیست جریان انقلاب به شورا رفته‌اند و طبیعتا امروز رأی‌دهنده‌ها انتظار دارند که این افراد از  شهردار انقلابی تهران حمایت کنند. کارهای بزرگی را که انجام شده‌است بیان کنند و مسائل را منصفانه شرح دهند. متأسفانه بعضی اعضای شورا به این موضوع توجه ندارند؛ البته این افراد اقلیت هستند. اکنون باید با وحدت و انسجام در داخل شورا و حمایت‌های تمام جریانات اصولگرا تلاش کنیم در این یک‌سال کارها به سرانجام برسد. ان‌شاءالله شورای بعدی را هم نیروهای اصولگرا در اختیار بگیرند و نهضت خدمت و تحول در تهران ادامه پیدا کند. جریان اصولگرا یک جریان منسجم و قوی است و اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری وحدت انجام شده بود، پیروزی قطعی بود؛ اما این خود یک تجربه و عبرت برای ماست که در شورای شهر در سراسر کشور به‌ویژه در تهران مراقب عملکرد خود باشیم. توقع ما از همه دوستان منتقد این است که اگر انتقادی دارند در بیان آن منصف باشند. اینکه بگوییم بحران دستاورد وجود دارد یا بگوییم کاری انجام نشده‌است، اوج بی‌انصافی و بی‌توجهی است. امیدواریم با حمایت نیروهای انقلابی از شهرداری این امکان فراهم شود که کارهای بزرگی که شروع شده به نتیجه برسد و ما بتوانیم یک شهر الگو در کلانشهر تهران یعنی ام‌القرای جهان اسلام شکل بدهیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید