• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192499
+
-

این جوان 18ساله با طراحی سایت‌های مختلف برای خود و دوستانش درآمد ایجاد کرده است

اشتغال‌زایی برای دهه‌هشتادی‌ها

قهرمان محله
اشتغال‌زایی برای دهه‌هشتادی‌ها

ابوذر چهل امیرانی

از سن کم شروع به طراحی سایت کرده و اینک نه‌تنها خودش، بلکه 45 دهه‌هشتادی را مشغول کار کرده است. ابوالفضل صادقیان‌مجد و دوستانش سایت‌های حرفه‌ای مختلفی را طراحی کرده‌اند و آنها را مدیریت می‌کنند. صادقیان 15سایت با موضوع‌ها و زمینه‌های مختلف طراحی کرده و برای اداره و تولید محتوای هرکدام از آنها، 3نوجوان مشغول فعالیت شده‌اند. جرقه طراحی سایت از 12سالگی به ذهن ابوالفضل صادقیان‌مجد رسید؛ همان زمان که دانش‌آموز کلاس ششم بود و قصد داشت وارد مدرسه تیزهوشان شود. شب امتحان خبردار شد که ممکن است مدارس به‌خاطر آلودگی هوا تعطیل شوند، اما وقتی در سایت‌ها جست‌وجو کرد، نمی‌دانست خبر کدام‌یک صحت دارد. بنابراین تصمیم گرفت سایت معتبری طراحی کند تا مردم به اخبار آن اطمینان پیدا کنند.

شکست در اول راه
وقتی ابوالفضل وارد مدرسه نمونه دولتی شهید چمران شد، به تشویق همکلاسی‌اش علی رحیمی، شروع به طراحی سایت کرد. همان زمان فراخوان همکاری در یک کمپین برای طراحی سایت را دید، اما فهمید طراحی سایت نیاز به مهارت‌های زیادی دارد و نمی‌تواند با دانشی که در این زمینه دارد، با این کمپین همکاری کند.
ابوالفضل برای افزایش توانایی و مهارت خود، بلافاصله پس از امتحانات و تعطیلی مدرسه، در کلاس‌های تولید محتوا و کدنویسی سایت شرکت کرد و با الفبای کار آشنا شد. سپس به ‎‌جای شرکت در کلاس‌های دیگر که دوره‌های طولانی داشت، خودش دست به‌کار شد و مطالب آموزشی که در سایت‌ها وجود داشت را مطالعه کرد. این تلاش شبانه‌روزی سبب شد تا پایان تابستان همان سال، سایت خبری «خبریکو» را طراحی کند، اما نبود تبلیغ برای معرفی سایت، سبب شد تا استقبال چندانی از آن نشود.

تأمین هزینه‌ها با پول توجیبی بچه‌ها
ابوالفضل در حال مأیوس‌شدن بود که هنگام صحبت با دوستش، امیر رضابندی متوجه شد در حوزه های مختلفی می توان  سایت طراحی کرد. سپس سفارش‌های زیادی گرفت و برای اینکه بتواند به همه آنها پاسخ دهد، از دوستانش برای انجام کارها کمک گرفت. آنها یک گروه وب‌سایتی شامل ۱۵سایت مختلف درخصوص تکنولوژی، فیلم، خرید و فروش، تجارت و... راه‌اندازی کردند و اسم آن را گروه وب‌سایت‌های جامع ایرانیان گذاشتند. هزینه راه‌اندازی این گروه وب‌سایتی را هم ابوالفضل و دوستانش از پول توجیبی‌های خود تأمین کردند.
پدر ابوالفضل که تلاش پسرش و دوستانش را می‌دید، مغازه کوچکی به‌عنوان دفتر کار دراختیارشان گذاشت تا آنجا کارهایشان را ادامه دهند، اما همین همکاری سبب شد مجوز طراحی سایت‌ها به اسم پدر و مادر ابوالفضل صادر شود؛ چرا که آن زمان طی مراحل دریافت مجوز برای چند نوجوان سخت و حتی غیرممکن بود.

گسترش فعالیت‌ها
ابوالفضل و دوستانش ۳گروه وب‌سایتی به نام‌های دمانیوز، دماتک و دماموزیک راه‌اندازی کرده و می‌چرخانند. تولید محتوا و اداره هرکدام از این سایت‌ها از سوی ابوالفضل و دوستانش انجام می‌شود و قصد دارند فعالیت‌های خود را گسترش دهند. از تبلیغات هم به درآمد رسیده‌اند و امیدوارند نوجوان‌ها و جوان‌های بیشتری را مشغول به‌کار کنند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید