• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190832
+
-

رنگ‌ها و حواس

بنفش؛ امپراتور رنگ‌ها

بنفش؛ امپراتور رنگ‌ها

در روانشناسی رنگ، هر رنگی تأثیر غیرقابل انکاری بر رفتار و تصورات ما دارد که به‌راحتی نمی‌توانیم از آن دوری کنیم. رنگ بنفش هم که ترکیبی از رنگ قرمز و آبی است، یکی از معنوی‌ترین رنگ‌ها به‌شمار می‌آید و نشانگر هماهنگی بین عقل و احساسات و مرز بین معنویات و مادیات محسوب می‌شود. این دو رنگ با تفکر عالی، درک روحی و توانایی‌های روانی مرتبط هستند و در تلفیق این دو رنگ، تُن‌های مختلفی به‌وجود می‌آید که هر یک بیانگر خصوصیت روحی افراد است.

شجاعت، اصالت و شخصیت
از قدیم بنفش به‌عنوان یک رنگ سلطنتی درنظر گرفته می‌شود و حس ارزش و اعتبار را القا می‌کند. بنفش نماد شجاعت، اصالت و شخصیت است. بنفش در میان رنگ‌ها معنی قدرت، رمز و راز، ولخرجی و خرد را تداعی می‌کند. همانطور که انتظار می‌رود، معانی منفی رنگ بنفش خود بزرگ‌بینی و خودپسندی است. از طرفی ترکیب قرمز و آبی الهام بخش تامل و خودآگاهی است.

بازم مدرسه‌ام دیر شد...
بنفش به ما می‌گوید کسی که به این رنگ علاقه دارند اطرافیان را به‌خوبی تشخیص و قضاوت می‌کند و غالبا بهترین را در آنها یا استعداد نهان آنها در کسب موفقیت را می‌بیند. معمولا در کارها سروقت نیست، برایش زمان اهمیت زیادی ندارد و در اغلب اوقات، با توجه به نداشتن مدیریت زمان در سروقت هیچ وقت مقدار زیادی کار را در یک زمان باهم انجام نمی‌دهد.

خانه آرامش‌بخش
با آنکه بنفش رنگ باشکوهی است، در دکوراسیون داخلی کمتر دیده شده، بیشتر به شکل کم‌‌رنگ یا یاسی به‌کار می‌رود.بنفش به‌خاطر ملایم و آرام‌ بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است و در محیط‌های کار و آموزش کارایی زیادی دارد.بنفش موزون، آرام‌بخش، سلطنتی و باشکوه بوده، گفت‌وگوی ذهنی و فلسفی را به‌دنبال دارد. حس ششم و خلاقیت را تقویت می‌کند و در درمان اختلالات روحی و عصبی، التهاب مفاصل و بی‌خوابی مفید است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید