• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 11 اسفند 1401
کد مطلب : 186911
+
-

سقفی برای اسکان

ترفندهای سفر
سقفی برای اسکان

اگر اهل سفر به طبیعت باشید، حتما تا به حال وسوسه شده‌اید که یک شب در دل طبیعت چادر بزنید. چادر زدن در طبیعت، یکی از روش‌های محبوب برای گردشگران است که هم تجربه شیرینی را رقم می‌زند، هم کم‌هزینه است. اما همه‌چیز به این راحتی هم نیست. چادر زدن در مسافرت ترفندهایی دارد و نکاتی که باید رعایت کنید.

1 چادر در انواع مختلف و برای کاربری‌های متفاوتی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی چادر‌ها برای کوهنوردی، دیواره‌نوردی و صعودهای بلند در ارتفاعات پوشیده از برف طراحی و ساخته شده‌اند و از نوع تخصصی هستند. چادرهایی که در تعطیلات تابستان و نوروز و آخر هفته‌ها در کنار سواحل و حاشیه جنگل به‌چشم می‌آیند، چادرهای فنری هستند که معمولا وزن بالایی دارند.
2 انتخاب چادر مناسب، به عوامل مختلفی بستگی دارد اما درنظر گرفتن آب و هوا و شرایط جوی محل موردنظر، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید درنظر بگیرید. اگر قصد دارید در طبیعت چادر بزنید باید چادر خود را متناسب با اقلیم منطقه انتخاب کنید اما در هرصورت همراه داشتن یک چادر ضد‌آب یا پوشش اضافه برای چادر محتاطانه‌تر است.
3 برای استقرار چادر سطح صاف و بدون سنگ‌ریزه و خار را انتخاب کنید تا هم از پاره شدن چادر جلوگیری شود و هم خواب راحت‌تری داشته باشید. شیب محل استقرار چادر بهتر است بیشتر از 10درجه نباشد. درصورت ابری بودن هوا و احتمال بارندگی، حتما قبل از خواب، دور چادر یک شیار باریک حفر کنید تا آب به سمت دیگری هدایت شود.
4 چادر را کمی دورتر از آتش مستقر کنید. جنس پارچه چادر بسیار قابل اشتعال است و امکان آتش‌سوزی در اثر وزش باد وجود دارد. هرگز اجاق گاز را در داخل چادر روشن نکنید. چون این کار می‌تواند هم منجر به آتش‌سوزی شود و هم خطر مرگ ناشی از خفگی را به‌دنبال داشته باشد.
5 در حریم رودخانه‌ها و هرجایی که خطر سیل وجود دارد، نمی‌توانید چادر خود را برپا کنید. برای چادر زدن از محل‌های مجاز برای کمپ ‌زدن استفاده کنید تا هم امنیت بیشتری داشته باشید و هم به زیستگاه حیوانات و پوشش گیاهی منطقه آسیب نزنید.
6 اگر گروهی سفر می‌کنید، چادرها را نزدیک به هم و به شکل دایره یا نیم‌‌دایره مستقر کنید تا بیشترین امکان ارتباط با یکدیگر و بیشترین میزان امنیت را داشته باشید. کمپ خود را زیر دیواره‌ها و صخره‌ها مستقر نکنید.
7 بندهای چادر را بیش از حد نکشید؛ چون این کار ممکن است باعث پاره‌شدن بندها و بدنه چادر شود. بندها باید در حدی کشیده شود که چادر را در مقابل باد ثابت نگه‌دارند.
8 برای چادر خود حتما یک زیرانداز تهیه کنید. زیرانداز چادر، شما را از کثیف‌ یا پارگی در اثر تماس با خار و سنگ محافظت می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید