• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186543
+
-

4ماهه، 23کیلومتر مسیر کوتاه شد

تقاطع غیرهمسطح شهیدآوینی و دسترسی بزرگراه شهیدنجفی رستگار به امام علیع به بهره‌برداری رسیدند

گزارش
4ماهه، 23کیلومتر مسیر کوتاه شد

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

در سی‌وپنجمین پویش امید و افتخار، آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی(ع) با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، جعفر بندی‌شربیانی، عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سیدمحمد ناظم‌رضوی، شهردار منطقه 20 و جمعی از خانواده‌های شهدای این منطقه برگزار و از این معبر رونمایی شد. همچنین در پایان این مراسم از خانواده شهیدوحید زمانی‌نیا، همرزم شهید سلیمانی تقدیر به عمل آمد و روبان افتتاح پروژه توسط پدر بزرگوار این شهید محله شهرری بریده شد.

افزایش ظرفیت‌های بزرگراهی
علیرضا زاکانی در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهیدآوینی و دسترسی بزرگراه شهیدنجفی‌رستگار به امام علی با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: «امروز شاهد افتتاح 2پروژه عمرانی هستیم که قریب به ۲۳کیلومتر راه شهروندان را نزدیک‌تر می‌کند. عملیات عمرانی این پروژه‌ها در منطقه ۱۵ ظرف مدت 3ماه و توسط مجموعه شهرداری تهران انجام شد که قابل تقدیر است. همچنین تقاطع غیرهمسطح منطقه ۲۰ نیز ظرف مدت 4ماه به بهره‌برداری رسیده که علاوه بر سهولت دسترسی، کاهش خطرات و سوانح در این محور را به همراه دارد؛ فقط امسال در همین محدوده 3نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ لذا از معاونت فنی و عمرانی برای برداشتن این گام بلند تقدیر می‌کنیم.» او با بیان اینکه در تهران برای حل موضوعات شهر، شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم چارچوبی را دنبال می‌کند تا در قالب تحول پاسخ معتبری به رفع نیازها داده شود، افزود: «رینگ شرقی تهران، شهید شوشتری، بزرگراه یادگار و شهید بروجردی امکانی را فراهم می‌کند تا ظرفیت بزرگراهی تهران افزایش پیدا کند و باید در این مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها را داشته باشیم.» وی گفت: «احداث تونل بزرگراه شهیدصیاد شیرازی به بزرگراه آزادگان، به طول ۹کیلومتر نیز مصوبه برنامه چهارم توسعه شهر تهران است.»

رضایتمندی از عملکرد شهرداری در بارش‌ها
زاکانی در ادامه به‌خاطر عملکرد خوب در بارش‌های زمستانی از نیروها و پرسنل شهرداری که در این حوزه کار و فعالیت داشتند، قدردانی کرد و گفت: «باید در موضوع برف‌روبی امسال از همکارانم قدردانی کنیم. ۹ بارش برف داشتیم که برخی همانند بارش برف سال ۱۳۹۶ بی‌نظیر بود. در 2برف اخیر قرارگاهی با حضور شهرداری تهران، پلیس راهور و رسانه‌ها تشکیل شد که با پیش‌بینی و اقدامات به‌موقع شرایط به سمتی رفت که رضایتمندی جدی شهروندان را فراهم کرد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید