• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
شنبه 12 خرداد 1397
کد مطلب : 18630
+
-

حکم قصاص مأمور پلیس شکسته شد

مأمور پلیس که به اتهام شلیک مرگبار به سوی متهمی تحت تعقیب با رأی دادگاه به قصاص محکوم شده بود با شکسته شدن این حکم در دیوان‌عالی کشور فرصت دوباره‌ای برای دفاع از خود پیدا کرد.

به گزارش همشهری، صبح روز 24خرداد‌ماه سال94، 4نفر از مأموران پلیس برای دستگیری جوانی که متهم به سرقت بود به خانه پدری او در بلوار ابوذر رفتند. پسر 21ساله وقتی فهمید مأموران پشت در هستند تلاش کرد از طریق حیاط وارد خانه همسایه شود و فرار کند. او موفق شد از دیوار 4خانه عبور کند اما درست وقتی روی دیوار پنجم بود از ناحیه کتف و شکم هدف گلوله یکی از مأموران قرار گرفت و جان باخت. مأمور پلیس مدعی بود با رعایت قانون اقدام به شلیک کرده اما با شکایت اولیای دم متوفی، مأمور پلیس در دادگاه محاکمه شد. در جلسه محاکمه که در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد نماینده دادستان درباره این حادثه گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 2گلوله از فاصله نزدیک به مقتول اصابت کرده است. از این گذشته درصورت فرار متهم، مأموران می‌توانستند در فرصت دیگری متهم را دستگیر کنند و به‌نظر می‌رسد افسر پلیس که قهرمان تیراندازی بوده در این ماجرا دقت کافی را نداشته است.

در این جلسه مأمور پلیس که در برابر اتهام قتل عمدی قرار گرفته بود در دفاع از خودش گفت: من ناخواسته باعث مرگ مقتول شدم و عمدی در کار نبود. به همین دلیل اتهامم را قبول ندارم. متهم در جست‌وخیز بود و من پایش را هدف گرفته بودم که ناخواسته گلوله به بالا تنه‌اش برخورد کرد. قبل از آن هم من تیرهوایی شلیک کرده بودم.

با وجود دفاعیات متهم هیأت قضایی پس از شور مأمور پلیس را در قتل متهم تحت تعقیب مقصر تشخیص دادند و وی را به قصاص محکوم کردند. از همان روز تلاش متهم و وکلای مدافعش برای اثبات بی‌گناهی او آغاز شد. با اعتراض آنها به این رأی، پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان به بررسی دقیق آنچه اتفاق افتاده بود پرداختند و در نهایت حکم دادگاه را نقض کردند و پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد. براساس این گزارش، قرار است مأمور پلیس بار دیگر در دادگاه محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید