• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223927
+
-

شکسته شدن سد، ۴۲قربانی گرفت

آن سوی مرز
شکسته شدن سد، ۴۲قربانی گرفت

۴۲نفر بعد از شکسته شدن سدی در کنیا گرفتار سیلاب شدند و جانشان را از دست دادند. به‌گزارش همشهری به نقل از دیلی‌نیوز، روز دوشنبه حادثه هولناکی در منطقه مای ماهیو در شهر ناکورو در کنیا رخ داد.
از چند روز قبل از این حادثه، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب باعث پر شدن سد قدیمی در منطقه شده بود و حجم آب به‌حدی بود که فشار زیادی به سد وارد می‌شد. در نهایت همین فشار باعث شد که روز دوشنبه سد قدیمی در هم بشکند و فرو بریزد. به‌دنبال این حادثه، سیل عظیمی به سمت پایین‌دست سد و شهر ناکورو به راه افتاد. گل و لای به همراه شاخه‌های درختان با صدای مهیب شهر را دربرگرفت و در چشم‌برهم‌زدنی خانه‌ها را با خود برد و راه‌ها را قطع کرد. تصاویر منتشرشده از این حادثه خودروهایی را نشان می‌دهد که بعد از شکستن سد، در میان گل و لای سیلاب گیر کرده‌اند، راه‌ها مسدود شده و خانه‌ها فروریخته‌اند.
سوزان کیهیکا، فرماندار شهرستان ناکورو گفت: تا‌کنون جسد 42نفر که در این حادثه کشته شده‌اند، پیدا شده است.‌ بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تعداد قربانیان بیشتر از اینهاست، زیرا هنوز عده زیادی در گل و لای مدفون هستند که جست‌وجو برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.
شکستن سد تنها حادثه مرگبار ناشی از بارش شدید باران در کنیا نبود. در روزهای گذشته، جاری شدن سیل در نقاط مختلف این کشور دست‌کم جان 155نفر را گرفته است. برخی از آنها سرنشینان 2قایقی بودند که در سیل واژگون شده بودند. وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام کرده که به‌دلیل «باران‌ شدید و مداوم» بازگشایی مدارس یک هفته به ‌تعویق افتاده است و پس از تعطیلات میان‌ترم، مدارس مجبور به تعطیلی شده‌اند. براساس گزارش رسانه‌های محلی، تیم‌های امداد و نجات مشغول جست‌وجو  بین گل و لای برای یافتن مفقودشدگان هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید