• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 1 دی 1401
کد مطلب : 180776
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Y67Y9
+
-

جام مسی که به بنگاله می‌رود

 وقتی تیم ملی آرژانتین به بیش از 3دهه انتظار برای قهرمانی جهان پایان داد، صدها هزار نفر که در سرمای شدید، بازی فینال را با دلهره در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر تماشا کرده بودند، از شوق و شادی منفجر شدند و دنیا را از این میزان علاقه جنون‌آمیز به تیم ملی آرژانتین شوکه کردند؛ همزمان با آنها، مردم در خود آرژانتین هم از قهرمانی تیمشان خوشحال شدند.
این چندصد هزار نفر، عاشقان تیم ملی آرژانتین بودند که در خیابان‌های داکا، پایتخت بنگلادش، سرانجام به آرزوی دیرینه‌شان که قهرمانی آرژانتین بود، رسیدند. علاقه آنها به تیم ملی فوتبال آرژانتین، واقعا دیوانه‌وار است؛ ‌تا حدی که خود آرژانتینی‌ها را هم غافلگیر کرده است.
مردم در بنگلادش، البته نزدیک به 4دهه است که عاشق فوتبال آرژانتین هستند، اما علاقه آنها به این تیم، امسال حسابی مورد توجه قرار گرفته است؛ تا حدی که فدراسیون فوتبال آرژانتین، از آنها تشکر کرده و سرمربی تیم ملی آرژانتین هم در همین جام‌جهانی، گفته بود که حمایت‌های مردم بنگلادش، او و شاگردانش را دلگرم می‌کند؛ حتی هواداران آرژانتینی هم پیش از بازی فینال، در اطراف استادیوم بازی نهایی، فریاد می‌زدند که برای پیروزی به حمایت و دعای هواداران مردم بنگلادش نیاز دارند. این علاقه دیوانه‌وار، چنان زیاد است که حتی ممکن است تغییرات سیاسی و دیپلماتیک در روابط 2کشور ایجاد کند. وزیر خارجه آرژانتین با توجه به این میزان علاقه‌مندی، در توییتر نوشته که تلاش می‌کند تا سفارت کشورش را که از سال 1978میلادی تعطیل شده، ‌دوباره بازگشایی کند.
 علاقه مردم بنگلادش به آرژانتین به جام‌جهانی 1986و جادوگری دیه‌گو آرماندو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین در جام‌جهانی مکزیک بازمی‌گردد. در میانه دهه 80، تلویزیون تازه در بنگلادش فراگیر شده بود. مردم در این کشور، به‌خاطر استعمار انگلیس، از دیرباز با فوتبال آشنا بودند، اما جام‌جهانی مکزیک، نخستین‌باری بود که به‌خاطر فراگیر شدن تلویزیون، جام‌جهانی را از نزدیک پیگیری می‌کردند. قهرمانی آرژانتین با مارادونا در آن جام، میلیون‌ها هوادار بنگلادشی را عاشق فوتبال آرژانتین کرد.
بنگلادش خودش چندان در فوتبال حرفی برای گفتن ندارد و از نظر ده‌ها میلیون هوادار فوتبال بنگلادشی، تیم ملی آنها، همان تیم ملی آرژانتین است. این علاقه دیوانه‌وار آنها، اخیرا به‌خاطر گسترش شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و البته حالتی تعاملی هم پیدا کرده است. مردم در آرژانتین، یک صفحه درفیسبوک درست کرده‌اند تا از تیم ملی کریکت بنگلادش، حمایت کنند و طی چند هفته،200هزارنفر در این صفحه عضو شده‌اند و از تیم ملی بنگلادش حمایت می‌کنند. بنگلادشی‌ها در کریکت یکی از قدرت‌های نوظهور دنیا هستند و آرژانتینی‌ها با این روش، می‌خواهند حمایت بنگلادشی‌ها از تیم فوتبالشان را جبران کنند. شاید بهترین روش برای جبران این باشد که دفعه بعد که آرژانتین قهرمان شد، علاوه بر بوئنس‌آیرس، جام را در داکا هم بچرخانند تا هواداران آن را از نزدیک ببینند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید