• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 1 مهر 1403
کد مطلب : 235428
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Rgxyq
+
-

طلا تا کجا بالا می‌رود؟

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند و برای افزایش هفتگی آماده شد، زیرا تنش اقتصاد جهانی ادامه‌ دارد و بازارها با کاهش فوق‌العاده نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و نشانه‌هایی از کاهش بیشتر سازگار شدند.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) با بیان اینکه در آخرین مرحله در مبارزه با تورم هستیم، گفت: جهان وارد آخرین مرحله در مبارزه با تورم شده و به اکثر بانک‌های مرکزی اجازه داده است وارد «چرخه تسهیل» شوند.

به‌دنبال تلاش‌های دولت ژاپن برای افزایش تورم در اقتصاد این کشور و جلوگیری از کسادی و رکود اقتصاد، بالاخره نرخ تورم فراتر از انتظارها افزایش یافت و به‌جای 2.8درصد به 3درصد رسید؛ درحالی‌که‌ماه قبل 2.7درصد بود.

نفتکش‌هایی که به‌دلیل نقش‌آفرینی در صادرات نفت روسیه از سوی غرب تحریم شده بودند، بعد از 8‌ماه بیکاری در حال برگشت به‌کار هستند و عملاً نقشه غرب برای تحریم نفتی روسیه را بر هم زدند.

میکرواستراتژی، بزرگ‌ترین دارنده شرکتی بیت‌کوین اعلام کرد: به‌تازگی ۷۴۲۰ بیت کوین به ارزش ۴۵۸ میلیون دلار به‌دست آورده است و حالا ۲۵۲ هزار و ۲۲۰ بیت کوین به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی در اختیار دارد.

آلمان که در هفته‌های اخیر تحت‌تأثیر اخبار بد اقتصادی قرار گرفته بود، حالا با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، چالش جدیدی را تجربه می‌کند. طبق آمار، تحویل خودروهای برقی در آلمان  ۶۹ درصد کاهش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید