• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 30 آذر 1401
کد مطلب : 180668
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/NxOWL
+
-

از سئول تا تهران

محصولات کره‌ای محبوب در بازار ایران

از سئول تا تهران

کره‌جنوبی در ایران فقط با BTS شناخته نمی‌شود. طبیعی است کشوری که چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و یازدهمین اقتصاد دنیا را داراست، محصولات فراوانی برای صادر کردن به کشورهای مختلف داشته باشد. مردم ایران هم سال‌هاست که مصرف‌کننده بسیاری از محصولات تجاری و فرهنگی کره‌ای هستند و حتی حالا دیگر تصور زندگی بدون بعضی از این محصولات نه فقط برای ایرانی‌ها بلکه برای بسیاری از مردم دنیا غیرممکن است. در ادامه تعدادی از محصولات شناخته‌شده کره‌ای در ایران را معرفی کرده‌ایم.

منسوجات و لباس
انواع پارچه، بافت و لباس کره‌ای هم بازار خوبی در ایران دارد. تنوع رنگ، کیفیت و ظرافت عامل محبوبیت پارچه‌های کره‌ای در میان خریداران ایرانی است. پارچه‌های کرپ، مخمل، نخی و... که در لباس‌های رسمی یا راحتی استفاده می‌شوند، به‌دلیل جنس و ظاهرشان توانسته‌اند در میان طاقه‌های پارچه‌فروشی‌ها، جایگاه ثابتی را به‌خود اختصاص دهند. پوشاک کره‌ای از تی‌شرت گرفته تا لباس‌های مردانه و زنانه هم طرفداران خود را دارند. لباس‌های کره‌ای در فضای مجازی با صفت «کیوت» (بامزه) تبلیغ می‌شوند و در واقع خریداران لباس کره‌ای، مصرف‌کنندگان فرهنگ مد و فشن کره‌ای هستند.

آرایشی ـ بهداشتی
 اگر اهلش باشید، می‌توانید از صفحات متعددی که محصولات آرایشی- بهداشتی کره‌ای می‌فروشند خرید کنید. سایت‌های متعددی وجود دارد که کارشان فروش محصولات آرایشی- مراقبتی کره‌ای است. «mee» در زبان کره‌ای به‌معنای زیبایی است و فروشگاه‌های عرضه‌کننده محصولات زیبایی کره‌ای مدعی هستند که مصرف‌کنندگان محصولات‌شان به استانداردهای زیبایی کره‌ای‌ها دست پیدا می‌کنند. نقش اینفلوئنسرها، به‌خصوص اینفلوئنسرهای کره‌ای، را در شهرت این محصولات نباید از یاد برد.

یانگوم و دوستانش

«جواهری در قصر» یا همان «یانگوم» نخستین بار در سال 1385تا 1386 از شبکه دو پخش شد و حسابی در میان مردم گل کرد. «لی یونگ ئه» بازیگر نقش یانگوم چنان در ایران مشهور شد که به ایران آمد و حتی چند سال پیش به زلزله‌زدگان کرمانشاهی مبلغی کمک کرد و وزیر بهداشت وقت هم از او قدردانی کرد. از آن پس تا امروز این سریال چندین بار بازپخش شده است. بعد از یانگوم، سریال «افسانه جومونگ» مهمان تلویزیون ها شد که در زمان خودش مورد استقبال قرار گرفت و چندین‌بار از تلویزیون پخش شده و یکی از پربازدیدترین سریال‌های «تلوبیون» است. جومونگ آنقدر در ایران به شهرت رسید که بازیگرش، سونگ‌ایل‌گوک، هم به ایران سفر کرد. سریال «افسانه دونگ‌یی» هم از تلویزیون پخش شد، هرچند به اشتهار اسلافش نرسید. در دهه 1390هم پخش درام‌های عاشقانه کره‌ای از شبکه‌های ماهواره‌ای در محبوبیت سریال‌های کره‌ای نقش داشت.

سامسونگ و ال‌جی

تا همین چند سال پیش بازار وسایل خانگی و لوازم الکترونیکی در تسخیر 2 برند معروف سامسونگ و ال‌جی بود. برای خرید یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروویو، تلویزیون، مانیتور و... باید بین این دو، یکی را انتخاب می‌کردید. محصولات هر کدام شان هم محاسن و معایب خاص خودش را داشت. عده‌ای به‌طور مطلق مصرف‌کننده محصولات یکی بودند و دیگری را از اساس قبول نداشتند. عده‌ای هم ترجیح می‌دادند ترکیبی از محصولات هر دو را در منزل استفاده کنند. از وقتی واردات لوازم خانگی کره‌ای به ایران ممنوع شده، اسم سامسونگ به واسطه گوشی‌های موبایلش بیشتر به گوش می‌خورد، هرچند گوشی ال‌جی هم در بازار هست، اما به اندازه سامسونگ خواهان ندارد.

پراید

پراید به گواه آمار و ارقام، به‌دلیل کیفیت پایین و نداشتن ایمنی، هر ساله باعث و بانی هزاران تصادف و جرح و مرگ‌ومیر در کشور است. با اینکه پراید را باید دارای خون سامورایی دانست و اصالتی ژاپنی برایش قائل شد، اما این کارخانه «کیاموتورز» کره بود که در سال 2001خط تولید این خودرو را به شرکت خودروسازی سایپا فروخت. چرخ این وسیله از سال 1372به ایران باز شد. حالا پراید دیگر نه ژاپنی است و نه کره‌ای. این خودرو چنان آریایی شده و چنان با زندگی بسیاری از ایرانیان عجین شده که در کنار پیکان، یکی از شمایل‌های ابدی خودروسازی ایرانی محسوب می‌شود.

ایمپلنت دندان
معروف است که «دندان که در دهان نبود، خنده بدنماست». حالا راه خوش‌نما‌کردن لبخند چیست؟ ایمپلنت‌کردن دندان. اما چه ایمپلنتی؟ ایمپلنت روندی دشوار و هزینه فراوانی دارد و کیفیت مواد به کار رفته در آن بسیار مهم است. در چند سال اخیر، ایمپلنت‌های کره‌ای به دلیل کیفیت و قیمت مناسبشان رضایت دندانپزشکان و بیماران ایرانی را جلب کرده است.

عدسی عینک

عینکی‌ها که عینک یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر صورتشان شده، خوب می‌دانند که یکی از مرغوب‌ترین انواع عدسی‌های موجود در بازار عینک، عدسی کره‌ای است. عدسی‌های کره‌ای دارای 4 ویژگی مهم هستند: اول، استفاده از مواداولیه باکیفیت؛ دوم، استفاده از تکنولوژی روز؛ سوم، طراحی براساس نیازها و شرایط شغلی متفاوت و چهارم قیمت نسبتا مناسب. البته عدسی‌های کره‌ای در مقایسه با عدسی‌های آلمانی نمره کمتری می‌گیرند، اما به همان نسبت هم قیمت ارزان‌تری دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید