• جمعه 4 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 16 ذی القعده 1445
  • 2024 May 24
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180195
+
-

خرید نجومی بی‌موقع

قرارداد رئال‌مادرید با اندریک، برای منحرف کردن اذهان از شکست سوپرلیگ بود؟

چهره روز
خرید نجومی بی‌موقع

در هیاهوی جام‌جهانی رئال‌مادرید یک خرید جنجالی انجام داد و با بازیکن 16ساله برزیلی قرارداد نجومی بست. اندریک که مدت‌هاست مورد توجه باشگاه‌های بزرگ است، سرانجام راضی شد با قراردادی 3ساله که به‌مدت 3سال دیگر قابل‌تمدید است، به رئال‌مادرید برود. درباره این بازیکن گفته می‌شود که روماریوی آینده دنیای فوتبال خواهد بود. فلورنتینو پرس به‌خاطر او از خرید هالند منصرف شده بود. پرس برای اعلام این خبر صبر نکرد تا فینال جام‌جهانی برگزار شود. شاید قصد او پرت کردن حواس افکار عمومی از موضوع شکست پروژه سوپرلیگ اروپا بود. درست در روزی که مشخص شد پروژه سوپرلیگ با شکستی سنگین مواجه شده، رئال‌مادرید این خبر را اعلام کرد. آتاناسیوس رانتوس، دادستان دادگاه عالی اروپا در لوکزامبورگ براساس گزارش و ارزیابی اولیه اعلام کرد که سوپرلیگ بدون اجازه یوفا قابل برگزاری نخواهد بود. در این گزارش آمده است که براساس قوانین یوفا و فیفا هیچ تورنمنت جدیدی بدون اجازه یوفا و فیفا قابل برگزاری نیست چرا که در غیراین صورت حقوق اتحادیه در زمینه رقابت زیرسؤال خواهد رفت. براساس این گزارش اگر باشگاه‌ها بدون اجازه یوفا و فیفا در سوپرلیگ شرکت کنند، حق حضور در تورنمنت‌های زیرنظر یوفا نظیر لیگ قهرمانان اروپا را نخواهند داشت و از چمپیونزلیگ و سایر تورنمنت‌های زیرنظر یوفا هم اخراج خواهند شد. گزارش اولیه صادرشده الزام‌‌آور نیست اما به‌زودی 15قاضی دادگاه اتحادیه اروپا باید حکم نهایی را صادر کنند که با توجه به گزارش اولیه به‌نظر می‌رسد که پرونده سوپرلیگ برای همیشه بسته خواهد شد. حکم نهایی و قطعی بهار سال1402 اعلام خواهد شد. در همین حین پرس با لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا دیدار و گفت‌وگو کرد. پرس در این دیدار گفت که سوپرلیگ هنوز تمام نشده و تا پایان فاصله دارد. متحد سوم او یعنی آنیلی به‌تازگی از مدیریت باشگاه یوونتوس کناره‌گیری کرده و این دو را در پروژه سوپرلیگ تنها گذاشته است.
برگردیم به موضوع خرید اندریک. این بازیکن ژوئن سال2024 زمانی که 18ساله شود به رئال‌مادرید خواهد رفت. انتقال اندریک به رئال مادرید با احتساب کمیسیون‌ها و مالیات حدود 72میلیون یورو هزینه داشت. رئال‌مادرید 35میلیون یورو نقد، 25میلیون یورو پاداش و 12میلیون یورو کمیسیون و مالیات پرداخت تا اندریک به گران‌ترین بازیکن زیر 18سال تاریخ تبدیل شود. رودریگو و وینیسیوس هر کدام 45میلیون یورو برای رئال هزینه داشتند. انتقال سیلوا به ولورهمپتون با 40، لوک شو به منچستریونایتد با 37.5، رونی به یونایتد با 37، رناتو سانچس به بایرن مونیخ با 35، باستونی به اینتر با 31.1، کاماوینگا به رئال‌مادرید با 31 و کاسانو به رم با 31میلیون یورو گران‌ترین خریدهای زیر 18سال تاریخ پس از اندریک هستند.
اگر قیمت اندریک را با مخلفات آن 72میلیون یورو و نه 47میلیون یوروی روی کاغذ درنظر بگیریم، این بازیکن به هفتمین بازیکن گران‌قیمت تاریخ رئال تبدیل می‌شود و فقط ادن آزار با 140، بیل با 101، رونالدو با 94، شوامنی با 80، زیدان با 77و خامس با 75میلیون یورو گران‌تر از او هستند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید