• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180188
+
-

نکته بازی/ 6گل را هم ربات‌ها زدند

پس از حذف تیم ایران از جام‌جهانی، نظرسنجی‌های زیادی در مورد آینده کادرفنی این تیم صورت گرفت که در همه آنها، با اختلافی فاحش رأی به تغییر کارلوس کی‌روش داده شده بود. حالا اما مهدی محمدنبی در یک برنامه تلویزیونی ضمن حمایت از مربی پرتغالی گفته: «برخی از این نظرسنجی‌ها رباتی است و این مسئله را همه می‌دانند.» این یعنی ایشان تصور می‌کند مردم علاقه دارند کی‌روش در تیم ملی بماند، اما برخی از بدخواهان مربی پرتغالی با دستکاری نظرسنجی‌ها دنبال القای یک باور دیگر هستند. خب البته آقای نبی سندی در این مورد نشان نداده، اما ما حرف ایشان را باور می‌کنیم. حتی عقیده داریم در بازی با انگلیس هم آن 6گل را ربات‌ها به تیم ملی ایران زدند، وگرنه مگر می‌شود تیم کی‌روش 6تا بخورد؟ هرگز، هرگز.

جذابیت فینال کم شد
خیلی نتایج خوبی در جام‌جهانی گرفتیم و خیلی همه‌‌چیز در فوتبال ایران سرجای خودش قرار دارد، استاد مهدی تاج هم برای تماشای فینال جام‌جهانی راهی قطر شد. اینکه چرا رئیس فدراسیون در چنین شرایطی فاتحانه باید به محل حذف تیم کشورمان برگردد و مسابقات مراحل نهایی را از نزدیک تماشا کند، واقعا جای بحث دارد. به هر حال، اما تاج رفت و بازی فرانسه و مراکش را هم در نیمه‌نهایی دید. او مهیای تماشای رده‌بندی و فینال بود که گویا برنامه عوض شد و تاج بدون دیدن این مسابقات به تهران برگشت. گفته می‌شود دلیل بازگشت زودهنگام تاج، ایجاد هماهنگی لازم برای برگزاری دربی است. گویا تاج موقع رفتن به قطر نمی‌دانست دربی در پیش است! در هر صورت جذابیت فینال جام‌جهانی بدون حضور او واقعا کم شد.

عذر غیرموجه
یکی از اتفاقات تلخ جام‌جهانی برای فوتبال ایران، بازگشت زودهنگام تیم داوری کشورمان از این مسابقات بود. می‌دانید که علیرضا فغانی در بازی اروگوئه و پرتغال یک پنالتی به ضرر اروگوئه گرفت که در نهایت منجر به حذف این تیم از جام‌جهانی شد. پس از آن کارشناسان گفتند تصمیم فغانی اشتباه بوده، بنابراین او و کادرش به ایران بازگشتند. حالا محمدرضا ابوالفضلی، یکی از کمک‌های فغانی در مورد آن صحنه گفته: «4نفر در آن اتاق بودند و به فغانی توصیه کردند پای مانیتور بیا و نظر بده. به‌نظر من دخالت بی‌جای VAR سبب شد این اتفاق رخ بدهد.» واضح است که آن دخالت کار را خراب کرد، اما با وجود احترام به فغانی، همه می‌دانند که مسئولیت تصمیم آخر با داور است و فغانی در این زمینه دچار اشتباه شد. خلاص.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید