• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180190
+
-

لوکیتا و شام آخر در دوحه

لوکیتا و شام آخر در دوحه

حتی با وجود نرسیدن به دومین فینال متوالی در جام‌جهانی، اهمیت کاری که لوکا مودریچ انجام داده، درست به اندازه یک قهرمان است. او در 37سالگی بخش مهمی از بار تیم ملی را به دوش کشیده و باز هم یک تورنمنت موفقیت‌آمیز دیگر را سپری کرده است. قبل از ظهور این پدیده در فوتبال کرواسی، این کشور فقط یک‌بار به رده‌بندی جام‌جهانی رسیده بود. حتی در بین خود مردم کرواسی، این باور وجود داشت که محال است آن موفقیت تاریخی داور شوکر، بوبان و رفقا بار دیگر تکرار شود اما ستاره‌ای مثل مودریچ، مرزهای رویاپردازی را برای کشورش تغییر داد و کرواسی را به آخرین مسابقه جام‌جهانی 2018برد. بعد از این اتفاق تصور می‌شد که آنها دیگر نمی‌توانند این کار را انجام بدهند و بزرگان دنیا را از جام کنار بزنند اما حذف برزیل، نشان می‌دهد که حتی این تصور نیز در مورد مودریچ واقعیت نداشته است. هیچ‌وقت نباید او را خارج از چارچوب موفقیت دانست، هیچ‌وقت نباید او را تمام‌شده دانست، هیچ‌وقت نباید تصور کرد که او از بردن و رسیدن به موفقیت سیر خواهد شد.
 ستاره فراموش‌نشدنی فوتبال کرواسی امروز برای آخرین‌بار در یک مسابقه از جام‌جهانی به میدان خواهد رفت. او هر کاری می‌کند که این پایان برایش با برد همراه شود. او در جام‌جهانی 2006در عضویت کرواسی قرار داشت و داستان چهره شدن را از آن سال شروع کرد. در تیم کرانچار اما مودریچ یک بازیکن فیکس نبود و به‌عنوان ذخیره به بازی گرفته می‌شد. لوکا در نخستین تجربه جام‌جهانی موفقیت خاصی به‌دست نیاورد. او در مقدماتی جام‌جهانی 2010 سه گل به ثمر رساند اما موفق نشد کرواسی را به جام‌جهانی برساند. از دست رفتن شانس صعود به جام‌جهانی 2010یک ضربه بزرگ برای دوران فوتبال این ستاره بود. در جام‌جهانی 2014نیز ماجراهای عجیبی برای کرواسی رقم خورد. تیمی که به برزیل باخت و کامرون را برد و در بازی سوم روبه‌روی مکزیک شکست خورد. مصدومیت مودریچ در بازی اول، تأثیر زیادی روی افت تیم ملی کرواسی داشت. تیمی که در نهایت، شانس صعود از دور گروهی مسابقه‌ها را از دست داد و باز هم یک ناکامی دیگر را در جام تجربه کرد. چه‌کسی تصور می‌کرد از دل این تجربه ناکام، 2جام‌جهانی درخشان و به یاد ماندنی بیرون بیاید؟ چه‌کسی تصور می‌کرد لوکیتا و تیمش، اینچنین در 2 دوره متوالی دست به شاهکار بزنند؟
 شاید مودریچ همین حالا از تیم ملی خداحافظی نکند اما داستان جام‌جهانی برای او دیگر تمام‌شده است. بدون‌شک او در 41سالگی با کرواسی به این جام نخواهد آمد. از حالا به بعد، تمرکز او در ادامه این فصل روی بازی در رئال و درخشش در رده باشگاهی خواهد بود. بدون‌شک این جام روحیه بسیار خوبی به لوکا می‌دهد تا فصل درخشانی را در رئال مادرید پشت سر بگذارد. او به لحاظ روحی حالا در فرم بسیار خوبی قرار دارد و این روحیه را به سادگی از دست نمی‌دهد. به‌خصوص اگر برنده نبرد امروز با مراکش باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید