• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 26 آذر 1401
کد مطلب : 180191
+
-

زندگی دوباره با زیاش

زندگی دوباره با زیاش

شاید در طول این جام بیشتر به بازیکنانی مثل یاسین بونو، اوناهی یا آمرابات در مراکش توجه شده است. عموما در چنین مواردی بازیکنانی مورد توجه قرار می‌گیرند که در بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا توپ نمی‌زنند و قبلا به اندازه کافی زیر ذره‌بین نبوده‌اند. به همین دلیل است که حکیم زیاش به اندازه نمایش‌های درخشانش در این جام مورد ستایش قرار نگرفته است. مهاجم راست مراکش، با لباس شماره 7در این تیم خوش درخشیده و یک جام‌جهانی استثنایی داشته است. زیاش در دوره گذشته با لباس آژاکس به تیم ملی رسید و در فرم بسیار خوبی بود اما نتوانست به همه خواسته‌هایش در جام برسد. او و تیم ملی مراکش اما انگار یک بلوغ همزمان را در جام‌جهانی قطر تجربه کرده‌اند، بلوغی که نتیجه‌اش تاریخ‌سازی بود.
موفقیت زیاش در این جام در حالی به‌دست آمد که او در فاصله چند ماه تا شروع جام‌جهانی با تیم ملی قهر کرده بود. زیاش تصمیم داشت که دیگر برای مراکش به میدان نرود اما ناگهان همه‌‌چیز عوض شد. او با هلیل هودزیچ به بن بست رسیده بود و اگر این مربی در تیم می‌ماند، حکیم و مزروعی دیگر برنمی‌گشتند. فدراسیون فوتبال مراکش اما خواسته ستاره‌های تیم را عملی کرد و با قطع همکاری با سرمربی قبلی، ولید رکراکی را روی نیمکت نشاند، تغییری که موجب شد زیاش خیلی زود به تیم ملی برگردد و دوباره برای مراکش بازی کند. این اتفاق انگار بند را از پاهای او باز کرده بود. او انگار دوباره آزادی عمل زیادی به‌دست آورده بود و با فراغ بال بازی می‌کرد. نتیجه این موضوع خیلی زود در ترکیب تیم ملی مراکش نمایان شد. آنها دوباره زیاش را در بهترین فرم دیدند. بازیکنی که بدون شک تا امروز یکی از بهترین چهره‌های این دوره جام‌جهانی بوده است.
 چلسی هرگز نتوانست به یک مقصد دلچسب برای حکیم زیاش تبدیل شود. ستاره همیشگی فوتبال مراکش، تلاش زیادی کرد اما در نهایت در این تیم رنگ آرامش را ندید. به‌نظر می‌رسد که او دیگر در این باشگاه نمی‌ماند و به‌زودی به تیم دیگری ملحق می‌شود. این میزان از آمادگی در جام‌جهانی، تیم‌های دیگر را به زیاش علاقه‌مند خواهد کرد. او در تیم ملی به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای زندگی‌اش رسیده و شاید حالا وقت این باشد که در رده باشگاهی نیز موفقیت بیشتری به‌دست بیاورد. زیاش در همین تورنمنت نشان داده که استعداد کافی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های فوتبال اروپا را دارد. شاید بهتر است او به تیمی برود که هوادارانش بیشتر به بازی این ستاره باور داشته باشند. او البته گاهی در چلسی نیز بسیار خوب بوده اما در مجموع انگار هرگز نتوانسته خود واقعی‌اش را در این تیم نشان بدهد. رفتن به یک باشگاه دیگر شاید مقدمه تغییر کردن اوضاع برای این بازیکن باشد. ستاره‌ای که یک جام محشر را سپری کرده و امروز برای ایستادن روی سکوی سوم جام به میدان خواهد رفت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :