• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175595
+
-

با مردم/وام دانشجویی با اعمال سلیقه پرداخت می‌شود

با اینکه رقم وام دانشجویی نسبت به هزینه‌های تحصیل ناچیز است اما همین رقم هم با اعمال سلیقه پرداخت می‌شود. معلوم نیست که معیار واقعی اعطای این وام چیست؟ به‌عنوان مثال من و دوستم هر دو شاغل و دانشجو هستیم و تقریبا شرایط یکسانی داریم اما به یکی از ما وام تعلق گرفته و به دیگری نه. علت این تبعیض چیست؟ آیا نهادی برای نظارت بر اعطای این وام به غیر از مسئولان خود دانشگاه، وجود دارد؟
پاقلعه از نهاوند

شرکت بیدود برای جمع‌آوری دوچرخه‌ها پاسخگو باشد
بدون اغراق یکی از بهترین طرح‌های مقابله با آلودگی هوا و ترافیک، طرح قراردادن دوچرخه‌های شرکت بیدود برای استفاده همگانی در سطح شهر بود. معلوم نیست علت جمع‌آوری این دوچرخه‌ها چیست و چرا این شرکت در مقابل کاربران خود پاسخگو نیست.
صیرفی از تهران

مشکلات مسکن مهر پردیس برطرف نشده است
مشکلات عدیده مسکن مهر پردیس کماکان پابرجاست. ساخت آپارتمان‌ها نیمه‌کاره مانده و در زمان وعده داده‌شده تحویل داده نمی‌شود. از طرفی امکانات اولیه و زیرساختی مثل نانوایی و یا وسایل حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد. فاضلاب به‌صورت اصولی دفع نمی‌شود که خود این موضوع قطعا در آینده مشکل‌ساز خواهد شد. متأسفانه پیمانکاران و فروشندگان در ابتدا کلی وعده و وعید می‌دهند اما پای عمل که می‌رسد فقط پول و وقت خریدار را هدر می‌دهند.
سرپرست از کرج

پیامک
نحوه بستن صفر دوم تلفن، به مردم آموزش داده شود

قبض تلفن منزل ما این ماه یک‌میلیون و 300هزار تومان شده است، درحالی‌که قبلا نهایتا به 40هزار تومان می‌رسید. به مخابرات مراجعه کردیم و معلوم شد که ساعات طولانی مکالمه با خارج از کشور در قبض ثبت شده است درحالی‌که ما اصلا کسی را در خارج نداریم. پیگیری کردیم و معلوم شد که تماس‌ها با چند کشور همسایه بوده است در نهایت شکایت ثبت و قرار شد نتیجه آن اعلام شود. اما توصیه یکی از کارمندان مخابرات این بود که برای جلوگیری از این اتفاق باید صفر دوم تلفن را ببندیم. نخستین بار بود که این مطلب را می‌شنیدم و یقین دارم که تعداد زیادی از مردم هم از این موضوع بی‌اطلاعند. لازم است تا شرکت مخابرات نحوه انجام این کار را در قبوض تلفن آموزش دهد تا دیگران مثل ما دچار این مشکل نشوند.
بنی‌عامری از تهران

بازار خودرو نیازمند نظارت جدی است
وقتی مردم پژو پارس را درب کارخانه 169میلیون تومان می‌خرند و در بازار قیمت آن 400میلیون تومان است معلوم است که این وسط 200میلیون تومان به جیب دلال و واسطه رفته است. حالا هم که قرار بر واردات خودروست کف قیمت آن 300میلیون تومان است که عملا برای مردم عادی که این روزها دخل و خرجشان با هم نمی‌خواند دست‌نیافتنی است. معلوم نیست وضعیت بازار خودرو کی سرو‌سامان می‌گیرد و تا کی خودروهای بی‌کیفیت با قیمت‌های غیرواقعی و نجومی به خریداران عرضه می‌شود؟
کلهر از شهریار

کمبود سرم در داروخانه‌ها و مراکز درمانی، بیماران را به دردسر انداخته است
چند وقتی است که سرم در داروخانه‌ها و مراکز درمانی کم و حتی نایاب شده است. از طرفی عده‌ای سود‌جو به واسطه رانت و روابطی که دارند اقدام به احتکار و فروش سرم با قیمتی چندبرابر قیمت معمول آن می‌کنند. بیماران مستاصل و نیازمند هم ناچارند به هر زحمتی که شده پول را فراهم و از این افراد خرید کنند. از مسئولان درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کنند و دست این افراد سودجو که با سلامتی مردم بازی می‌کنند را از بازار کوتاه کنند.
فدایی از تهران

پیام

وام 200میلیونی روستایی هنوز پرداخت نشده است
سال گذشته تقریبا در همین ماه دولت وعده وام 200میلیونی به روستاییان را داد. یک سال گذشت و هنوز هیچ خبری از اعطای این وام نیست و ما همچنان چشم به راهیم. چرا آقایان وعده‌ای را می‌دهند که نمی‌توانند به آن عمل کنند؟ همین بدقولی‌هاست که روستاییان را دلسرد و مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ و روآوردن به شغل‌های کاذب می‌کند.
سجادی از اسلام‌آباد

از سازندگان وطنی بازی‌های کامپیوتری حمایت شود
سال‌هاست که شاهد تولید حجم انبوهی از بازی‌های کامپیوتری از سوی کشورهای مختلف و عرضه آن به بازار هستیم. من از بازیگران و به‌اصطلاح گیمرهای حرفه‌ای هستم که مدام بازی‌های جدید را دنبال می‌کنم. خوشبختانه سازندگان این قبیل بازی‌ها در کشور بسیار خوب عمل کرده‌ و بازی‌های ایرانی را با توجه به فرهنگ و هنر و تاریخ کشورمان طراحی کرده‌اند که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و حتی در مواردی رقیب جدی برای بعضی از بازی‌های خارجی بوده است. حمایت از این افراد و این صنعت برای حضور در عرصه جهانی نه‌تنها نسل جوان کشورمان را با فرهنگ و هنر اصیل ایرانی بیشتر آشنا می‌کند بلکه مانند یک سفیر فرهنگی برای معرفی کشور و فرهنگ ما به کشورهای دیگر است.
حلاجیان از تهران

خیابان رسالت تبریز آسفالت شود
مدتی است که شهرداری تبریز اقدام به آسفالت جلوی مدارس در خیابان رسالت این شهر کرده است. تا اینجا مشکلی نیست سؤال اینجاست که چرا بقیه خیابان و یا کوچه‌های اطراف آن آسفالت نمی‌شود. مگر این قسمت‌ها جزو شهر و تحت نظارت شهرداری نیست. چرا سلیقه‌ای عمل کرده‌اند‌؟
آذری از تبریز





 

این خبر را به اشتراک بگذارید