• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175338
+
-

با مردم/نرخ تعمیرات و تعویض قطعات خودرو، سلیقه‌ای است

چند روز پیش برای تعمیر و تعویض قطعاتی از ماشینم به چند تعمیرگاه مختلف سرزدم تا شاید بتوانم با هزینه کمتری این کار را انجام دهم. رقم دستمزد هرکدام از تعمیرگاه‌ها با دیگری متفاوت و قیمت قطعات یکسان و ساخت یک شرکت هم متفاوت. سؤالم این است که مگر در زمان صرف شده و روند کار تفاوتی وجود دارد که قیمت‌ها متفاوت است؟ مگر یک شرکت چند نوع لنت یا صفحه کلاج تولید می‌کند که از فروشگاه به فروشگاه دیگر قیمت فرق دارد؟ چرا نظارت درست و دقیقی بر کار این صنف نیست؟
جابری از تهران

صرفه‌جویی در مصرف آب در تهران جدی گرفته شود
وقتی میزان ذخایر آب اعلام می‌شود، ‌نگرانی به جان شهروندان می‌افتد اما این نگرانی اگر صرفا نگرانی باشد بی‌فایده است؛ بلکه باید به واسطه آن در مصرف آب بیشتر صرفه‌جویی کرد تا بتوانیم فصل هایی را که پیش‌بینی می‌شود خشک هستند پشت‌سر بگذاریم.
اسفندیاری از تهران


پیامک
خسارت پروازهای تأخیردار پرداخت نمی‌شود

درحالی‌که مطابق آخرین اصلاحیه آیین حقوق مسافر، درصورت تأخیر بیش از 4ساعت در پرواز، شرکت هواپیمایی موظف است، نسبت به جبران خسارت به‌میزان ۳۰درصد نرخ پایه بلیت اقدام کند و در صورت ابطال پرواز، موظف‌ به استرداد کامل وجه به‌علاوه جبران خسارت به‌میزان ۵۰ درصد نرخ پایه بلیت است، شرکت‌های هواپیمایی نسبت به پرداخت خسارت‌های پروازهای دارای تأخیر بی‌تفاوتند و حتی عذرخواهی کلامی و پیامکی نیز نمی‌کنند.
کافی از تهران

نیم‌بها شدن بلیت، اثری بر افزایش بینندگان سینما ندارد
در اصفهان بلیت برخی از سینماها نیم‌بهاست، ‌اما در همان تایم نیم‌بها هم به تعداد انگشتان دست، مردم برای تماشای فیلم آمده‌اند و این نشان می‌دهد که نیم‌بها کردن بلیت، راهکار جذب مخاطبان به سینما نیست. بلکه کیفی‌سازی‌ فیلم‌ها و به کارگیری استانداردهای بین‌المللی ساخت فیلم، باعث جذب مخاطب به سینما خواهد شد. نیم‌بها شدن بلیت، فقط به ضرر سینماداران ا ست که سال‌هاست ورشکسته هستند.
پولادی از اصفهان

 

این خبر را به اشتراک بگذارید