• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 خرداد 1397
کد مطلب : 17472
+
-

راه خوشبختی از قطر می‌گذرد

راه خوشبختی از قطر می‌گذرد

ایران لیگ قهرمانان 2018 آسیا را با 4نماینده آغاز کرد. تراکتورسازی تنها تا نیمه راه دوام آورد و ذوب‌آهن نیز در اولین مرحله حذفی، به‌دست استقلال از جام کنار رفت تا سرخابی‌ها، آخرین بازماندگان ایرانی تورنمنت باشند. آخرین قرعه‌کشی این فصل لیگ قهرمانان، دیروز برگزار شد و پرسپولیس و استقلال حریفان‌شان در مرحله یک چهارم نهایی را شناختند. استقلال در این مرحله روبه‌روی السد قرار می‌گیرد و قهرمان لیگ‌برتر ایران نیز با قهرمان لیگ ستارگان قطر مواجه می‌شود. اگر هر دو تیم از این مرحله عبور کنند، یک داربی مهیج و فراموش‌نشدنی در انتظار فوتبال ایران و آسیا خواهد بود. تیم‌های حاضر در منطقه غرب آسیا در این فصل از یک امتیاز ویژه نیز برخوردار هستند. تیمی که از بین دو نماینده ایران و دو نماینده قطر به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند، میزبان دیدار برگشت خواهد بود و این شانس را خواهد داشت که در حضور هوادارانش در دیدار دوم فینال، جشن قهرمانی بگیرد.  در شرق آسیا هم چونبوک هیوندای و سوون سامسونگ هر دو از کره‌جنوبی به‌مصاف هم می‌روند و کاشیما آنتلرز ژاپن با تیانجین چین بازی می‌کند. به این ترتیب کره‌جنوبی به‌طور قطع یک‌نماینده در نیمه‌نهایی خواهد داشت.  آیا برای اولین‌بار در شکل جدید برگزاری لیگ قهرمانان، یک باشگاه ایرانی قهرمان این جام خواهد شد؟ 
 الدوحیل-پرسپولیس؛  دوئل با «نبازترین‌ها»! 
پرسپولیس فصل گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، با همین باشگاه روبه‌رو شد و بعد از تساوی بدون گل در بازی رفت، به کمک گل به خودی مدافع حریف از سد تیم قطری گذشت. قدرت امروز حریف پرسپولیس اما با فصل گذشته قابل مقایسه نیست. «لخویا» مدتی بعد از شکست خوردن در مقابل سرخپوشان، با باشگاه الجیش ادغام شد و با نام «الدوحیل» در مسابقه‌های مختلف شرکت کرد. این تیم بعد از پرسپولیس، نتیجه هیچ نبردی را واگذار نکرده و در 35بازی گذشته در جام‌های مختلف بدون باخت بوده است. آنها قهرمانی 3گانه این فصل فوتبال قطر را به‌دست آورده‌اند و با 8پیروزی در 8مسابقه آسیایی، قدرتمندترین تیم حال حاضر قاره به شمار می‌روند. پیروزی 8بر3 الدوحیل در برابر العین امارات در مجموع دو بازی، میزان قدرت تیم قطری را به خوبی نشان می‌دهد. مصدومیت سنگین یوسف العربی و دوری چند ماهه او از میادین، تنها خبر نگران‌کننده برای دوحیل است اما تیمی که یوسف مساکنی و نام تائه هی را در کنار مجموعه از ستارگان قطری در اختیار دارد، احتمالا در پنجره نقل‌و‌انتقالات دست به چند خرید بزرگ و گرانقیمت خواهد زد. در مقابل اما پنجره نقل‌و‌انتقالات هنوز بسته است و این تیم با جدایی صادق محرمی و احتمالا محسن مسلمان، کار دشواری برای کنار زدن قطری‌ها خواهد داشت. با این وجود شاید قرعه الدوحیل، قرعه بدی برای پرسپولیس نباشد. چرا که این تیم حتی در صورت عبور از یک چهارم نهایی با مسابقه در مقابل یک تیم دیگر، در نیمه‌نهایی با الدوحیل روبه‌رو می‌شد و حالا این برخورد زودهنگام، به سرخپوشان کمک می‌کنند که تکلیف آسیایی‌شان را زودتر روشن کنند. اولین برخورد دو تیم سه‌شنبه ششم شهریور در قطر رخ می‌دهد و دیدار برگشت 27شهریور در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. هواداران پرسپولیس تنها سلاح این تیم برای روبه‌رو شدن با ابرقدرت‌ترین تیم حال‌حاضر آسیا هستند. تیم برانکو در همه دیدارهای خانگی این فصل در لیگ قهرمانان به پیروزی رسیده و به کمک یک نتیجه نسبتا خوب در دیدار رفت، می‌تواند در بازی برگشت روی پر شدن سکوهای آزادی حساب کند. پرسپولیس در صورت عبور از این مرحله، در نیمه‌نهایی نیز میزبان مسابقه برگشت خواهد بود.
 استقلال –السد؛  از ژاوی شروع کن!
لیگِ قهرمانان2017 برای استقلال با حذف کردن السد در مرحله پلی‌آف آغاز شد و حالا دو تیم در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان2018، دوباره به هم رسیده‌اند. مثل همه دیدارهای دیگر السد در آسیا، ژاوی هرناندز در نبرد با استقلال نیز در کانون توجه خواهد بود. ژاوی در هر دو تجربه حضور در ورزشگاه آزادی شکست خورده و حالا برای سومین‌بار در این استادیوم به‌میدان خواهد رفت. دو باشگاه در طول تاریخ 8‌بار با هم روبه‌رو شده‌اند و السد هرگز نتوانسته از جدال با استقلال به‌عنوان تیم برنده خارج شوند. آبی‌های ایران اما 4بار در وقت قانونی و یک‌بار در ضربات پنالتی السد قطر را شکست داده‌اند. در این فصل از لیگ قهرمانان، السد به‌عنوان تیم دوم از گروه پرسپولیس، الوصل امارات و نسف قارشی به مرحله یک هشتم صعود کرد و در این مرحله، در مجموع با نتیجه 4بر3 الاهلی عربستان را شکست داد. استقلال وینفرد شفر اما در گروه الهلال، العین و الریان صدرنشین شد و در مرحله حذفی، ذوب‌آهن را با مجموع 3بردو از سر راهش کنار زد. تیم قطری از حفظ کردن بغداد بونجاح و ژاوی هرناندز برای فصل جدید کاملا اطمینان دارد و با این دو ستاره کلیدی مهیای نبرد با استقلال می‎شود. استقلال نیز در صورتی که موفق به تمدید قرارداد مامه تیام، وریا غفوری و سرور جپاروف شود، شانس خوبی برای ادامه نتایج ایده‌آلش در برابر السد خواهد داشت. دیدار رفت دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی، پنجم شهریور در تهران انجام می‌شود و سرنوشت این تقابل دوشنبه 26شهریور در ورزشگاه اختصاصی السد مشخص خواهد شد. هر دو تیم در رسانه‌ها خودشان را به خاطر این قرعه راضی نشان داده‌اند اما استقلالی‌ها ترجیح می‌دادند دیدار برگشت را در تهران برگزار کنند. استقلال در صورت صعود به نیمه‌نهایی نیز، میزبان مسابقه اول خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید