• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 3 بهمن 1402
کد مطلب : 216517
+
-

بدون مو خوش می‌گذرد

صلاح از آفریقا برگشت اما مصدوم است؛ در نبود او لیورپول بازی‌هایش را خوب می‌برد

بدون مو خوش می‌گذرد

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول آرزو کرده بود ژاپن و مصر در همان مرحله گروهی جام ملت‌های‌آسیا و آفریقا حذف شوند تا اندو و مو صلاح زودتر به تیم باشگاهی خود برگردند؛ او به آرزویش نزدیک شده است. ژاپن که به عراق باخت و به مسیر کره‌جنوبی و ایران افتاد، مصر هم که با 2امتیاز از 2بازی اوضاع خوبی نداشت و دیشب با کیپ‌ورد صعود کرده و 6امتیازی بازی داشت. حتی محمد صلاح هم مصدوم و برای درمان مصر را ترک کرده و به انگلیس برگشته است. او در بازی با غنا در اواخر نیمه‌اول از زمین بیرون رفت. البته کلوپ اعلام کرده است که اگر مصر به فینال برود، صلاح می‌تواند به آفریقا برگردد. لیورپول بدون محمد صلاح یک بازی دیگر را هم برد و مقابل بورنموث 4بر صفر برنده شد. بدون صلاح فعلا به لیورپولی‌ها خوش می‌گذرد؛ برد 2بر صفر مقابل آرسنال در جام‌حذفی، برد 2بر یک مقابل فولام و 4بر صفر مقابل بورنموث در لیگ برتر. غیراز صلاح و اندو بازیکنان زیادی به‌دلیل مصدومیت در ترکیب این تیم غایب هستند؛ ترنت الکساندر آرنولد، اندی رابرتسون، ژوبوسلای، سیمیکاس، ماتیپ و طبق معمول تیاگو آلکانتارا. با وجود این همه مصدوم همچنان صدر جدول در چنگ قرمزهاست.

ژوتا هم در این بازی دبل کرد. او دهمین و یازدهمین گل فصل خود را برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند و برای ششمین بار در یک بازی لیگ برتری هم گل زد و هم پاس گل داد که 5بار آخر آن خارج از خانه بوده است. دیگو ژوتا هرگز در بازی‌هایی که در لیگ برتر گل زده، شکست نخورده است؛ 25بازی، 18برد و 5مساوی. ژوتا در ۹بازی اخیر خود همراه با لیورپول در تمامی رقابت‌ها به‌طور مستقیم روی ۹گل تأثیر‌گذار بوده است (۵گل و ۴پاس گل).

این گل شماره100و 101داروین نونیس در دوران فوتبالش بود؛ 8گل برای تیم ملی اروگوئه، 25گل برای لیورپول، 4گل برای پناریول، 16گل برای آلمریا و 48گل برای بنفیکا.

داروین نونیس در برد 4بر صفر لیورپول مقابل بورنموث با ثبت 2گل به نخستین بازیکن شاغل در تیم‌های لیگ برتری تبدیل شد که به رکورد 10+گل و 10+پاس گل در تمامی رقابت‌های این فصل دست پیدا می‌کند. او در این فصل در هر 88دقیقه گل یا پاس‌گل داشته که چهارمین بازیکن تاریخ باشگاه بعد از جرارد، سوارس و صلاح در لیگ برتر با ثبت 10گل و 10پاس‌گل در یک فصل محسوب می‌شود.

لیورپول برای نخستین بار در این فصل 4+ گل در یک بازی خارج از خانه در لیگ برتر به ثمر رساند و این بزرگ‌ترین برد آنها در خارج از خانه در بازی‌های لیگ از آوریل 2023در لیدز بود (6بر یک).

بورنموث تنها در مقابل منچسترسیتی در لیگ برتر باخت‌های بیشتری (13باخت و 44گل خورده) نسبت به لیورپول (11شکست و 43گل خورده) دارد. گیلاس‌ها در 8بازی از 10بازی اخیر خود در لیگ مقابل قرمزها 3+گل دریافت کرده‌اند. بورنموث برای نخستین بار در 12بازی اخیر خود در لیگ برتر موفق به گلزنی نشد، درحالی‌که این سنگین‌ترین شکست خانگی آنها در این رقابت‌ها از سپتامبر مقابل آرسنال بود (4بر صفر).

لیورپول برای نخستین بار از اکتبر ۲۰۲۱، پس از برد 5بر صفر مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد، توانست در یک بازی خارج از خانه پریمیرلیگ ۴گل بزند و کلین شیت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید