• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173484
+
-

اعلام برائت سراسری بازاریان از اغتشاشگران

احمد کریمی‌اصفهانی، دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار اعلام کرده که یک گروه 30، 40نفره می‌خواستند بازار را تعطیل کنند، اما بازاریان به آنها بی‌اعتنایی کردند و برای آنکه اموالشان به سرقت نرود، مغازه‌هایشان را ساعتی زودتر بستند که اقدام قابل‌تحسینی بوده است. وی گفته که نهایت کاری که این گروه آشوبگر در بازار کردند، آتش زدن 2یا 3سطل آشغال بوده است. پلیس هم البته برای رعایت حال کسبه و برای عدم‌اخلال در فعالیت اقتصادی بازار می‌خواست با برخورد قاطع، این گروه آشوبگر را در بازار متفرق کند که این اقدام پلیس مورد تقدیر بازاریان قرار گرفت.
در این راستا مهدی عرب‌صادق، معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه مشی عاملان فتنه سلب هر نوع آرامش از جامعه است و حتی به‌دنبال به مخاطره انداختن کسب‌وکار مردم هستند، گفته است؛ به همین دلیل آنها امروز روی کسبه، اصناف و بازاریان تمرکز کرده‌اند تا امنیت اقتصادی مردم را نیز نشانه بگیرند. این فعال سیاسی، کشته‌سازی و انتساب قتل آنها به پلیس و حافظان امنیت را از شگردهای آشوبگران برشمرد تا به هدف خود که سلب امنیت از کشور است، دست یابند. وی با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند در انبوه‌سازی اغتشاشات و اجرای پروژه کشته‌سازی برای تحریک مردم گفت: هدف اصلی طراحان فتنه جاری، مقابله با ایران قوی است که آن را از مسیر تجزیه‌طلبی در کشور دنبال می‌کنند و در هر بخش برنامه خود را در تکمیل بخش قبل پیش می‌برند.
وی با بیان اینکه پایان دادن به اغتشاش خیابانی کار پیچیده‌ای نیست، ادامه داد: گاهی باید صبور بود تا مزدوران و عاملان اصلی جبهه نفاق و سرویس‌های موساد و سیا، نه فریب‌خوردگان و هیجان‌زدگان ماجراجو، شناسایی شوند. عرب‌صادق تأکید کرد: دشمنان امروز در این جنگ ترکیبی و نرم با هرچه که دارند به جنگ نظام و امنیت نظام و حافظان امنیت مردم آمده‌اند. امروز این فتنه یک جنگ شناختی ادراکی است و نه زمان دارد و نه مکان و با زیرساخت رسانه‌ای در پی مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی و اعتمادزدایی از نظام جمهوری اسلامی است و به مقدسات دینی، ولایت‌فقیه و رهبری حمله می‌کند. وی با یادآوری اینکه هدف نهایی این فتنه، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق تجزیه است، گفت: استمرار آشوب‌های خیابانی از اهداف مهم طراحان، آمران و برنامه اجرایی عاملان است. معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر در این جنگ ترکیبی، عملیات روانی برنامه‌ریزی شده اتاق فکرهایشان، پای رسانه‌های معاند فارسی‌زبان در میان نباشد، عجیب است. نقشه راه اینها دروغ، رعب و غبارافکنی است و در این فتنه بر تقدس‌زدایی متمرکز شده‌اند. معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: خواص سیاسی که موضع‌گیری غلط یا اشتباه محاسباتی داشتند یا هدف خود را همسو با صهیونیستی، آمریکایی و سعودی تعریف کرده و محاسبات را بر این مبنا و اتفاقات نوشتند، باید گذشته را جبران کنند. معاون سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی با قدردانی از هوشمندی مردم سیستان و بلوچستان در تشخیص به‌موقع عوامل استکبار و استعمار گفت: حمله منافقین در زاهدان در راستای اختلاف‌افکنی میان مردم به‌ویژه شیعه و سنی و بهره‌برداری تجزیه‌طلبان در فتنه جاری در بعد مذهبی بود و باید مراقب دوگانه‌های دشمن باشیم؛ چراکه در این صحنه وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند و خصومت و جدایی همان چیزی است که آمری  کا و صهیونیست دنبال می‌کنند. عرب‌صادق خاطرنشان کرد: این روزها باید مراقب نفوذی‌های مذهبی باشیم که با تحریک و تهییج احساسات دینی آتش اختلاف بین شیعه و سنی را شعله‌ور نسازند و امروز تأکید مراجع عظام تقلید بر حفظ وحدت است و هرکس غیر از این عمل کند ابزار دست و عامل بی‌مزد و مواجب دشمن است و باید امتداد این حرکات بررسی شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید