• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173488
+
-

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تفرقه باشد سوریه دوم می‌شویم

وحدت
تفرقه باشد سوریه دوم می‌شویم

حمید شهریاری، دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان پیام انقلاب اسلامی بوده که آن را طی ۴۰سال اعلام کرده‌اند. اتحاد مسلمانان فکری بود که از ابتدا مقام معظم رهبری تحت عنوان وحدت به آن اشاره و برای همین موضوع مجمع جهانی را تأسیس کرد تا آن را دنبال کند. وحدت بسیار اهمیت دارد و جلوگیری از تفرقه و تنازع را امروز می‌توانیم از واجبات شرعی و دینی عنوان کنیم. اسلام نیز تفرقه و تنازع را نفی کرده و وحدت را سنت دینی قرار داده است. اگر تفرقه ادامه یابد، ما را به دام سوریه‌سازی‌ پیش خواهند برد.
وی افزود: استعمار پیر و استکبار آمریکا به‌دنبال تکه تکه کردن سرزمین مسلمانان بوده است. تاریخ به ما نشان می‌دهد که دولت عثمانی را تکه تکه کرده و به کشورهای متعددی تقسیم کردند و این نقشه شوم آنهاست که امروز نیز دنبال می‌شود. در قرون گذشته نیز به‌عنوان مثال در جنگ جهانی دوم کشور ما را به 3پاره تقسیم کردند و کشورهایی مانند بخش قفقاز و ماوراءالنهر را جدا کرده و همچنین بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان جزو ایران بودند. تکه تکه کردن پروژه‌ای است که از زبان اندیشمندان صهیونیست مطرح شده و به‌دست مستکبرین دنیا دنبال می‌شود. آنها به‌دنبال غربی‌کردن اسلام هستند تا منافع خودشان را به‌دست آوردند. اگر ما تاریخ سوریه در ۱۰سال گذشته را دنبال کنیم، این اتفاق در سوریه رخ داده و آن کشور تبدیل به یک خرابه شده است. همین مسئله را امروزه درخصوص استقلال اقلیم کردستان در عراق دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: در سوریه که امروزه سرزمینی سوخته نامگذاری می‌شود در ابتدا این موضوع با تظاهرات خیابانی رقم خورد و بخشی از ارتش اعلام استقلال کرد. در همین زمان نیز گروه‌های تکفیری وارد کشور شده و آشوب‌هایی را رقم زدند که ماحصل آن تخریب، کشتار و آوارگی مردم سوری شد. ما باید از تاریخ درس بگیریم و ببینیم ابرقدرت‌ها چگونه دارایی و منافع ما را صاحب می‌شوند. این درس بزرگی است تا اهمیت وحدت را با عمق جان دنبال کنیم./مهر

 

این خبر را به اشتراک بگذارید