• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173486
+
-

رشدچند برابری صادرات محصولات دفاعی کشور

سرتیپ سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: عمر فناوری کوتاه شده و همه‌چیز در حال تغییر است و ما نباید از این قافله عقب بمانیم. ما باید به فرایند توسعه فناوری توجه کنیم که در وزارت دفاع این امر معنادار و اساس کار ماست.
وی افزود: ما طی حداقل 3 سال گذشته قیمت محصولات دفاعی‌مان یا ثابت مانده یا کاهش پیدا کرده و اگر هم افزایش یافته هرگز متناسب با رشد تورم بالای 40درصدی چند سال اخیر نبوده است. البته این امر فارغ از قیمت بخش صادرات ماست. جانشین وزیر دفاع ادامه داد: کسی تصور نکند که ما در این زمینه ضرر نمی‌دهیم بلکه به صنایع دفاعی ابلاغ شده است که سود گرفتن از کالاها برای ما ممنوع است. در عین حال با وجود تورم سال‌های اخیر، خروجی ما در این 3سال گذشته حداقل 10 برابر شده است.
 فرحی با بیان اینکه ما در وزارت دفاع به سمت بالابردن بهره‌وری حرکت می‌کنیم، تصریح کرد: یکی از دلایل این موفقیت‌ها کاهش هزینه‌هاست که با استفاده از ظرفیت‌های ملی کردن و دیگر اقدامات مشابه رخ داده است. نیروی انسانی هم اگر دارای ویژگی‌های استاندارد و والای کارایی باشد نتیجه کار با کیفیت بالاتری ارائه خواهد شد و این هم یکی از نکاتی است که در وزارت دفاع به آن توجه داریم. / ایسنا

 

این خبر را به اشتراک بگذارید