• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 19 مرداد 1401
کد مطلب : 168093
+
-

روز خوب تکواندو

در روز افتتاح رسمی بازی‌های کشورهای اسلامی، ورزشکاران ایران در تکواندو به 4مدال و در پینگ‌پنگ به 3مدال دست یافتند

گزارش
روز خوب تکواندو

بازی‌های کشورهای اسلامی که از روز جمعه آغاز شده است، دیشب با برگزاری مراسم افتتاحیه در قونیه رسمیت پیدا کرد.

  2طلا و 2برنز در تکواندو
4مدال از مدال‌های کاروان ایران در تکواندو به دست آمد. در روز اول مسابقات این رشته، تکواندوکاران 4وزن رقابت کردند و 4نماینده ایران به 4مدال رسیدند؛ 2طلا و 2برنز. حسین لطفی و ناهید کیانی صاحب طلا شدند و نسترن ولی‌زاده و مهدی حاج‌موسایی روی سکوی سوم رفتند. لطفی در وزن منهای 58کیلوگرم با پیروزی مقابل محسن رضایی از افغانستان و قهرمان آفریقا به یک‌چهارم نهایی رسید. سپس حریفی از قزاقستان را برد و به نیمه‌نهایی صعود کرد و در نهایت با شکست دادن حریف آذربایجانی هم به فینال رفت. لطفی در فینال کار راحتی نداشت چرا که باید با پولاد گورکم، نماینده میزبان مبارزه می‌کرد. اما لطفی راند اول را 15-4 و راند دوم را به‌خاطر اخطارهای متعدد حریفش برد و با این پیروزی صاحب مدال طلا شد.
و اما ناهید کیانی که چندی پیش قهرمان آسیا شده بود، مدال طلای این بازی‌ها را هم به دست آورد. او در وزن منهای 53کیلوگرم با پیروزی مقابل حریفانی از تاجیکستان و عربستان به نیمه‌نهایی رسید. کیانی با پیروزی مقابل مایوموا از ازبکستان به فینال رفت و حریف آخر او الیوچی از مراکش بود. کیانی در 2راند 11-5 و 14-2 به پیروزی رسید تا صاحب طلا شود. او بعد از قهرمانی، از آینده درخشانی که در انتظارش هست، گفت: «در تکواندو آینده درخشانی دارم و به همین روند ادامه می‌دهم.» قهرمان طلایی تکواندوی ایران از میزبانی گلایه دارد: «در فینال و پای فینال اختلاف امتیاز حساب نمی‌شود و به‌خاطر همین میزبان در اعلام نتیجه تعلل کرد.»
نسترن ولی‌زاده در وزن منهای 57کیلوگرم مدال برنز گرفت. او با شکست دادن نمایندگان ازبکستان و قزاقستان به نیمه‌نهایی رسید ولی در این مرحله در 3راند مقابل خدیجه کبرا از ترکیه باخت و فینال را از دست داد. مهدی حاج‌موسایی هم به مدال برنز وزن منهای 54کیلوگرم رسید. او هم با پیروزی مقابل تکواندوکاران ازبکستان و مالزی به نیمه‌نهایی رسید ولی در این مرحله در 2‌راند از دنیز تکواندوکار ترکیه شکست خورد و  نتوانست به فینال برود.

  پینگ‌پنگ؛ یک طلا و 2نقره در انفرادی
نمایندگان ایران در این رشته 3مدال انفرادی گرفتند. امیرحسین هدایی و نیما عالمیان در یک فینال تمام‌ایرانی مدال‌ها را بین خودشان تقسیم کردند؛ هدایی طلا گرفت و عالمیان نقره. ندا شهسواری هم در مسابقات زنان فینالیست بود که با شکست مقابل حریفی از ترکیه به مدال نقره رسید. در مسابقات تیمی نیز تیم زنان، 2تیم ازبکستان و بنگلادش را 3بر صفر شکست داد. تیم مردان هم در بازی اول مالدیو را 3 بر صفر برد و در بازی دوم 3بر صفر بنگلادش را شکست داد. امروز ادامه مسابقات تیمی برگزار می‌شود.

  شکست سنگین در هندبال زنان
شناگران دیروز در 50متر قورباغه رقابت کردند و ابوالفضل ظریف، شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی‌نژاد به فینال رسیدند. در 100متر قورباغه هم ضیغمی و ایزدیار فینالیست شدند. در هندبال زنان، تیم ایران که در بازی اول با اختلاف افغانستان را شکست داده بود، دیروز در مقابل کامرون شکست خورد. تیم ملی هندبال زنان که امسال با مقام چهارم آسیا برای اولین بار مسابقات قهرمانی جهان را تجربه کرد، در آخرین لحظه‌ها به کاروان ایران اضافه شد. آنها در بازی اول کار سختی نداشتند اما در بازی دیروز قبل از اینکه وارد زمین شوند، اختلاف دو تیم مشخص بود. کامرونی‌ها با جثه‌های درشتشان از اول بازی را به دست گرفتند و در پایان هم توانستند 42-29 به پیروزی برسند. زنان ایران امروز استراحت دارند و پنجشنبه در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل آذربایجان قرار می‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید