• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 27 آذر 1402
کد مطلب : 212617
+
-

تکواندو با 2نماینده در پاریس

مهران برخورداری، نماینده وزن ۸۰-کیلوگرم ایران با کسب مدال طلای مرحله نهایی گرنداسلم چین، سهمیه المپیک پاریس را به‌دست آورد.
در این مرحله از این گرنداسلم که آخرین فرصت تکواندوکاران برای کسب سهمیه المپیک2024 بود، برخورداری، نماینده وزن ۸۰-کیلوگرم ایران در فینال به مصاف جسوربک جایسانُف ازبک رفت و با نتیجه 2بر یک به پیروزی رسید تا سهمیه حضور در المپیک پاریس را کسب کند.
6نماینده دیگر ایران نیز در روز پایانی این رقابت‌ها به میدان رفتند. علیرضا حسین‌پور در وزن ۵۸-کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند و ابوالفضل زندی در همین وزن با شکست مقابل تکواندوکار جمهوری آذربایجان از دور مسابقات کنار رفت. باربد جباری، سومین نماینده ایران در این وزن بود که در مبارزه نخست مغلوب گورتیسف از روسیه شد و نتوانست به مسابقات ادامه بدهد.
میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی در وزن ۸۰-کیلوگرم رقابت کردند و حسینی موفق شد مدال برنز این وزن را به‌خود اختصاص دهد ولی 2نماینده دیگر ایران از رسیدن به مدال بازماندند. در روز نخست این رقابت‌ها نیز 3نماینده ایران حذف شده بودند و آرین سلیمی در وزن ۸۰+کیلوگرم که یکی از شانس‌های سهمیه المپیک بود، بدون مدال و بدون سهمیه ماند.
پیش‌تر ناهید کیانی موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شده بود و با کسب سهمیه برخورداری، تعداد سهمیه تکواندوکاران به عدد2 رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید