• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 8 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223553
+
-

کشتی و تکواندو بهتر از همه

امین میرزازاده و ناهید کیانی جزو بهترین‌های ورزش ایران در سال گذشته شدند و کشتی با 2عنوان دیگر در مراسم قهرمانان، موفق‌تر از بقیه رشته‌ها نشان داد

کشتی و تکواندو بهتر از همه

مراسم قهرمان ایران با معرفی نفرات و تیم‌های برگزیده، برگزار شد. در بین زنان ناهید کیانی چهره برتر سال ورزش زنان شد و در بین مردان هم امین میرزازاده؛ کیانی در تکواندو به این عنوان رسید و میرزازاده در کشتی. کشتی غیر از این عنوان، 2عنوان دیگر هم به دست آورد و 3سهم در جمع برترین‌ها داشت. فدراسیون کشتی هم به‌عنوان بهترین فدراسیون توانست تندیس این بخش را کسب کند. دلیل این انتخاب این بود که سال گذشته کشتی در تمام رده‌های سنی و در مسابقات جهانی روی سکوی قهرمانی قرار گرفت. امیررضا معصومی هم توانست عنوان «قهرمان فردا» را کسب کند.

   از میرزازاده تا معصومی
امین میرزازاده سال خوبی را پشت سر گذاشت و در هر مسابقه‌ای که حاضر بود، توانست با مدال طلا به کشور برگردد. میرزازاده در مسابقات جهانی2023 دست به‌کار بزرگی زد و با شکست رضا کایالپ ترکیه‌ای توانست مدال طلا را کسب کند. او در فینال مسابقات جهانی به کایالپ، دارنده 13مدال جهان و المپیک فشار آورد که بعد از کشتی خطاب به مربی‌اش گفت: «او مرا کشت!» کشتی‌گیر 130کیلوگرمی ایران علاوه بر مدال طلا، سهمیه المپیک را هم کسب کرد و بلافاصله راهی بازی‌های آسیایی هانگژو شد. میرزازاده در چین هم تمام رقبایش را از پیش‌رو برداشت و دومین مدال طلای خودش را در سال‌1402 کسب کرد. او در حال‌حاضر یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب مدال در المپیک پاریس محسوب می‌شود. میرزازاده پس از کسب عنوان آقای ورزش ایران، گفت: «این افتخار را دارم که از دستان پرمهر مردم چنین عنوانی را کسب کنم و امیدوارم خداوند ورزشکاران کشور را یاری کند. جنگیدن برای وطن وظیفه سرباز وطن است و امیدوارم لایق باشم و باید بدانم هیچ نامی بلندتر از نام مردم ایران وجود ندارد.» میرزازاده در مسابقات قهرمانی آسیا هم حاضر بود و توانست مدال طلا را کسب کند که این نخستین طلای او در سال1403 بود. کشتی یک نماینده دیگر هم در بخش برترین‌ها داشت؛ امیررضا معصومی برای دومین سال پیاپی توانست عنوان «قهرمـان فردا» را کسب کند. معصومی در مسابقات جوانان جهان‌2023 در دسته فوق‌سنگین موفق به کسب مدال طلای جهان شد.

   کیانی بهترین بین زنان
ناهید کیانی در مراسم قهرمان ایران به‌عنوان برترین ورزشکار سال1402 دعوت شد. کیانی چهره ورزش زنان در سالی بود که گذشت. او برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان روی سکوی اول‌ رفت و تکواندوی زنان را صاحب طلای جهانی کرد. بعد از این تاریخ‌سازی اعتمادها به کیانی بیشتر شد و خود او هم برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر مصمم‌تر. کیانی با مبارزه‌هایی که سال پیش داشت، خودش را به رده سوم رنکینگ جهانی رساند و سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را گرفت. او با این رده به‌طور حتم مسیر راحتی‌ برای رسیدن به سکو‌های المپیک دارد. شاید کیانی نخستین زن ایرانی شود که در بازی‌های المپیک ‌به مدال طلا می‌رسد. فعلا که او این امید را در ورزش ایران زنده نگه داشته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید