• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
پنج شنبه 6 مهر 1402
کد مطلب : 204124
+
-

تکواندو همچنان در انتظار طلا

در روز چهارم بازی‌های آسیایی هانگژو ۳ تکواندوکار ایران با شکست مقابل رقبایشان از رسیدن به فینال بازماندند و به مدال برنز رسیدند. متین رضایی، نماینده وزن ۶۸-کیلوگرم ایران پس از یک دور استراحت در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر صفر کورمانالیف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک مقابل چنمینگ ژیائو از چین به پیروزی رسید. رضایی راند اول این مبارزه را ۱۷ بر ۷ به حریف واگذار کرد و در راند دوم با نتیجه ۱۲ بر ۱۲ مسابقه را به راند سوم کشاند. او در راند سوم این رقابت نزدیک هم ۱۵ بر ۱۴ به پیروزی رسید. رضایی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل زید عبدالکریم از اردن قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و مدال برنز گرفت.

   شکست میلی‌متری
مهران برخورداری در وزن ۸۰- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست به مصاف امید سهاک از افغانستان رفت. او در راند نخست این مبارزه ۷ بر صفر و در راند دوم نیز ۱۵ بر ۲ به پیروزی رسید و با پیروزی ۲ بر صفر راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. برخورداری در مبارزه نیمه‌نهایی مقابل پارک از کره‌جنوبی، قهرمان جهان در سال۲۰۲۲در راند اول با نتیجه ۶ بر ۳ باخت، راند دوم ۱۱ بر ۸ پیروز شد و در راند سوم با تساوی ۱۰ بر ۱۰ به‌دلیل اخطار بیشتر نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز رسید.

   هت‌تریک برنز
در بخش زنان و در وزن ۶۷- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی در دور نخست به مصاف باس نت از نپال رفت و با برتری ۲ بر صفر گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. میرحسینی در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل جولیانا الصادق از اردن نیز با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید تا به جمع 4نفر پایانی صعود کند. تکواندوکار کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی مقابل فروزا سادیکووا از ازبکستان قرار گرفت و درحالی‌که راند اول ۳ بر ۲ پیروز شده بود در راند دوم ۱۳ بر ۱۰ و در راند سوم با نتیجه ۱۸ بر ۶ شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند. به این ترتیب سومین مدال برنز تکواندوی ایران در روز چهارم رقابت‌ها هم نصیب این ورزشکار شد.
روزهای گذشته علیرضا حسین‌پور و مهدی حاج‌موسایی 2مدال نقره و مبینا نعمت‌زاده یک مدال برنز برای تکواندو گرفته بودند. این در حالی بود که امید اصلی مدال طلا، ناهید کیانی در مبارزه اول باخت و حذف شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید