• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 20 تیر 1401
کد مطلب : 165656
+
-

نکته بازی/آقایان از مسی بزرگ‌تر هستند

یکی از ویژگی‌های جالب توجه لیونل مسی این است که همیشه پیش از پایان مرخصی قانونی‌اش سر تمرینات برمی‌گردد. او در بارسلونا این سنت را همیشه حفظ می‌کرد و حالا در پاری ‌سن‌ژرمن هم این عادت از سوی لئو تکرار می‌شود؛ آن هم درحالی‌که بعضی‌ها فکر می‌کنند مسی برای استراحت راهی پاریس شده و از انگیزه کافی برخوردار نیست. در هر صورت ستاره آرژانتینی 6 روز پیش از پایان مرخصی‌اش به فرانسه برگشت و تمریناتش را با پاری‌سن‌ژرمن شروع کرد. حالا این رفتار مسی را مقایسه کنید با برخی بازیکنان ایرانی که تا جایی که می‌توانند از زیر بار تمرینات فرار می‌کنند. فوتبالیست‌هایی را می‌شناسیم که فرایند مذاکره با باشگاه‌های خواهان، حتی در مورد تمدید قرارداد را کلی طول می‌دهند تا دیرتر بدنسازی کنند. بالاخره اینها از مسی بزرگ‌ترند!

خوب شد جلال اهل خالکوبی نیست
تصاویری منتشر شده است از رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال که جام قهرمانی فتح شده از سوی این تیم در فصل گذشته را روی بدنش خالکوبی کرده است. سیلوا یکی از بازیکنانی بود که هواداران به‌شدت دوست داشتند قراردادش با باشگاه تمدید شود. فرایند مذاکره با این بازیکن قدری طول کشید، اما نهایتا این اتفاق رخ داد. خالکوبی جام روی دست سیلوا هم احتمالا حکایت از علاقه او به استقلال دارد که خیلی هم خوب است و هواداران را خوشحال می‌کند. هر چند شوخی‌های زیادی هم با این تصویر انجام شد. به‌عنوان مثال خیلی از پرسپولیسی‌ها مدعی شدند خوب است جلال حسینی اهل خالکوبی نیست، وگرنه اعضای بدنش برای زدن نقش جام‌هایی که او گرفته، کم می‌آمد! کاپیتان پیشین پرسپولیس در دوران فوتبالش 9جام قهرمانی کسب کرده است.

خودی نشان بده
در ترافیک نقل‌وانتقالاتی استقلال، قرارداد رضا آذری هم با این باشگاه تمدید شد. به این ترتیب هافبک 24ساله آبی‌ها در این تیم ماندگار خواهد بود. سال‌هاست که از آذری به‌عنوان یک استعداد جدید نام برده می‌شود، اما همچنان منتظریم تا او شکوفا شود. این بازیکن نخستین بار در هفته نخست لیگ هجدهم برای استقلال به میدان رفت. دقت کنید؛ لیگ هجدهم. این یعنی 4 سال پیش در چنین روزهایی آذری به‌عنوان یک استعداد جدی در استقلال مطرح بوده و حتی همان هفته اول هم به او فرصت بازی داده‌اند، اما به هر دلیلی کار در نیامده است. معمولا عمر حضور جوانان نیمکت‌نشین در پرسپولیس و استقلال به 4 سال نمی‌رسد، اما حالا که چنین اتفاقی برای آذری رخ داده او باید قدر بداند و بالاخره خودی نشان بدهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید