• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 15 تیر 1401
کد مطلب : 165431
+
-

چاره‌ای جز واردات اتوبوس و تاکسی وجود ندارد

مشاور و مدیر حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برطرف‌کردن مشکلات و کمبودهای حمل‌ونقل عمومی را مستلزم سرمایه‌گذاری جدی دانست و گفت: «در هیچ کجای دنیا این اتفاق بدون کمک دولت نمی‌افتد و امکان‌پذیر نیست. ان‌شاء‌الله دولت کمک کند و بتوانیم آن خدماتی که در‌ شأن مردم تهران است را به آنها ارائه کنیم.»  حسین‌رضا شهیدزاده در حاشیه نمایشگاه تهران1401 به همشهری گفت: «تامین بخشی از نیاز اتوبوسرانی و تاکسیرانی از طریق واردات، راهکاری منطقی و گریزناپذیر است که پیش از این هم در کشورمان اتفاق افتاده. با اینکه اطلاعاتم درباره بحث اتوبوس‌های دست دوم چندان زیاد نیست و در جریان جزئیات آن نیستم، اما می‌توانم این را بگویم که باید به هر شکل و ترتیبی که شده به شهروندان و مردم خدمت‌رسانی کنیم.
در شرایطی که طبق اطلاعات موجود، اختلاف قیمت و میزان کیفیت اتوبوس‌های داخلی نسبت به اتوبوس‌های مشابه خارجی زیاد است و همچنین صرفا با تکیه بر توان تولید داخلی نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت کمبود و نیاز ناوگان اتوبوسرانی را که بسیار هم زیاد است برطرف کنیم، وارد‌کردن بخشی از ناوگان مورد نیاز، امری مرسوم است که در عین حال درست و منطقی هم به‌نظر می‌رسد. امیدوارم کیفیت و میزان تولید اتوبوس‌های داخلی آنقدر ارتقا پیدا کند و بالا برود و قیمت تمام‌شده آنها به میزانی برسد که نیازی نباشد سراغ واردات اتوبوس خارجی، به‌ویژه از نوع دست دوم برویم.»
  او با اشاره به اینکه طبق اطلاعات رسیده اتوبوس‌های دست‌دوم واردشده کیفیت و شرایط خوبی دارند، افزود: «اگر راهکار دیگری غیر از این وجود داشت، مسلما انجام می‌شد. یکی از کارهایی که در این دوره از مدیریت شهری بسیار زیاد پیگیری و دنبال شده، بحث جایگزینی خودرو‌های نو به‌جای تاکسی‌های فرسوده است.   اگر قرار باشد وضعیت به همین صورت پیش برود، شاید بشود یک خودروی باکیفیت‌تر را با قیمت مناسب‌تر وارد کرده و جایگزین تاکسی‌های فرسوده و کاربراتوری کنیم؛ خودرو‌هایی که استهلاک و هزینه بهره‌برداری و آلایندگی کمتری داشته باشند. دراین زمینه تجربه خوبی هم از سال‌های گذشته درباره ورود تاکسی‌های تویوتا به ناوگان تاکسی فرودگاه داریم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید