• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164270
+
-

پشت‌‌خط‌زن/نوری در تاریکی

جمشید حمیدی | کارشناس والیبال

تیم ملی والیبال ایران بعد از بازی‌های ناامید‌کننده در هفته اول لیگ ملت‌ها و در بازی اول هفته دوم مقابل بلغارستان، در بازی با ایالات متحده، از لاک زنگ‌زده خود خارج شد و 3بر صفر تیم بدون شکست آمریکا را شکست داد. ساعدرسانی خوب 2‌دریافت‌کننده قدرتی تیم؛ امیرحسین اسفندیار و میلاد‌ عبادی‌پور این فرصت را به محمد وادی، پاسور تیم داد تا توپ را با سرعت و تنوع ارسال کند. امین اسماعیل‌نژاد هم که در این روز‌های والیبال ایران، به تنهایی امتیاز‌آورترین بازیکن تیم است، باز هم توانست بدرخشد. این برد عجیب، شکست‌های عجیب تیم ملی را خنثی کرد و نوری در تاریکی شد. باز هم بر همگان روشن شد که ایرانیان مثل همیشه غیرقابل پیش‌بینی‌اند.

معنای واقعی جوانگرایی
بدون اینکه بخواهیم پیروزی تیم ملی کشورمان را مقابل آمریکا کمرنگ نشان بدهیم، نمی‌شود از یک واقعیت هم گذشت. این واقعیت که جان اسپرا، سرمربی آمریکا در این بازی به‌دنبال برد نبود. برای او محک زدن جوانانش مهم‌تر از امتیازات این بازی بود. سوای اینکه آمریکا اندرسن، کریستنسن و... را از شروع لیگ ملت‌ها در تیمش نداشت، در بازی با ایران هم از چند بازیکن اصلی‌ خود مثل شوجی و راسل سود نبرد. او حتی به پاسور اول این روز‌های خود به ندرت بازی داد. جوانگرایی به این می‌گویند! به سن بازیکنانی مثل ژندریک (26‌سال)، دیفالکو (25‌سال) و انسینگ (25‌سال) که نگاه کنید پی به‌دلیل این ادعای ما می‌برید.

نفس هاینن پشت گوش عطایی
درحالی‌که باخت‌های تیم ملی بهروز عطایی، سرمربی تیم را آشفته کرده بود، برخی‌ها به شایعه حضور ویتال هاینن بلژیکی روی نیمکت هدایت تیم ملی قوت بخشیدند و معدودی از رسانه‌ها نیز شعار عطایی؛ اول بشوی آخر بشوی دوست داریم، سر دادند. در این میان شخص سرمربی تیم ملی هشیارتر از همه عمل می‌کند و بهترین تحلیل‌ها و نظریات را درباره تیم ملی ارائه می‌کند. عطایی که بعد از هر باخت تیم به ضعف دفاعی اعتراف کرده بود، بعد از پیروزی مقابل آمریکا هم گفت که اتفاق خاصی نیفتاده و تیمش فقط یکی از مسابقات لیگ را برده و هنوز راه دشواری در ادامه دارد. با این حال بعضی‌ها شایعه حضور هنین در ایران را جدی گرفته‌اند. ما چقدر این شایعه را جدی بگیریم؟

این خبر را به اشتراک بگذارید