• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 2 تیر 1401
کد مطلب : 164127
+
-

گسترش همکاری‎های راهبردی تهران و مسکو

وزیر امورخارجه روسیه دیروز به‎دعوت همتای ایرانی خود، برای نخستین‎بار در دولت سیزدهم وارد تهران شد. به‎گزارش همشهری، سرگئی لاوروف که پیش‎از این در آخرین روزهای فروردین‎ماه1400 به تهران سفر کرده بود، درحالی به ایران آمد که در گفت‎وگوی تلفنی اخیر خود با حسین امیرعبداللهیان، مناسبات و همکاری‎های تهران و مسکو را در همه ابعاد روبه‎جلو عنوان کرده بود.
دوطرف در آن گفت‎وگو پیرامون موضوع‎هایی مانند سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه، راهکارهای افزایش همکاری‌های اقتصادی میان بخش‎های خصوصی و دولتی 2کشور، نشست آتی سران کشورهای حاشیه دریای خزر و آخرین تحولات بحران اوکراین تبادل‎نظر کرده بودند.
در این میان به‎گفته مقام‎های روس، برجام و بحران اوکراین از مهم‌ترین محورهای رایزنی لاوروف در تهران است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در نشست‎خبری اخیر خود به جزئیات بیشتری از این سفر اشاره و تأیید کرد که وزیر امورخارجه این کشور درجریان سفر به تهران درباره آخرین وضعیت توافق هسته‎ای و موضوع اوکراین با مقام‎های ایرانی رایزنی می‌کند.
ازسوی دیگر روزنامه قطری «العربی‎الجدید» در گزارشی به اهداف این سفر اشاره کرد و مدعی شد افزایش همکاری‌های تهران و مسکو برای مقابله با تحریم‌های آمریکا یکی از مهم‌ترین محورهای رایزنی‎های لاوروف در تهران است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید