• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163810
+
-

دیپلماسی تلفنی امیرعبداللهیان

وزیر امورخارجه روز گذشته درگفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‎ای و اماراتی خود، پیرامون مسائل موردعلاقه دوطرف، ازجمله روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. به ‎گزارش همشهری، حسین امیرعبداللهیان با قدردانی از دعوت همتای ترکیه‌ای خود، از عزم تهران برای ارتقای بیش‎از پیش مناسبات با ترکیه خبر داد و ابراز امیدواری کرد رایزنی‌های بیشتری در این خصوص انجام شود.
مولود چاووش اوغلو نیز در این گفت‎وگوی تلفنی، دعوت به ‎عمل آمده از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به ترکیه را مورد تأکید مجدد قرار داد و ابراز امیدواری کرد تداوم ارتباطات میان مسئولان 2 کشور، موجبات ارتقای مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری‌های متقابل را فراهم کند.
از سوی دیگر امیرعبداللهیان در گفت‌‎وگو با همتای اماراتی خود، حضور رژیم اشغالگر قدس در منطقه را زمینه‎ساز بی‌ثباتی و ناامنی و عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه دانست. شیخ عبدالله بن‎زاید آل‎نهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد که امارات متحده عربی به هیچ طرفی اجازه اقدام‎های مخرب از خاک خود علیه کشورهای همسایه امارات را نخواهد داد و امنیت همسایگان را همیشه مدنظر خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید