• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223045
+
-

3محور رایزنی‌های امیرعبداللهیان در نیویورک

سفر کوتاه وزیر امورخارجه ایران به مقر سازمان ملل در نیویورک باهدف حضور در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت خاورمیانه و فلسطین درحالی به پایان رسید که رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان حول 3 محور «تحولات غزه»، «تبیین دفاع مشروع ایران و پیامدهای ماجراجویی تل‌آویو» و «رفع تحریم‌ها» متمرکز بود.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با رسانه‌ها دراین‌باره اظهارکرد: بخشی از هدف اصلی سفر، حضور در نشست مقام‌های عالی‌رتبه شورای امنیت بود. دراین نشست‌ها مواضع ایران درباره تحولات غزه ازجمله درخصوص اقدام دفاع مشروع روی 2 پایگاه نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا سفارت ما هدف قرار گرفته شده بود، تبیین شد.
وی تاکید کرد که در جریان دیدارهای دوجانبه و همچنین سخنرانی در نشست شورای امنیت، ابعاد این موضوع و پیامدهای هرگونه تکرار ماجراجویانه جدید اسرائیل را مورد توجه قرار دادیم.
امیرعبداللهیان افزود: در دیدار آنتونیو گوترش، ایده‌هایی که می‌تواند ازسوی دبیر کل سازمان ملل و در هماهنگی با همه کنشگران اصلی موضوع غزه پیگیری شود، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. وزیر امورخارجه ایران اضافه‌کرد: طبعا در بخشی از دیدارها به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها نیز مورد توجه قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید