• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163759
+
-

آرامش با نوشتن

در پایان آیین معرفی کتاب «فریادهای خاموش روزنگاشت تنهایی» عماد افروغ، نگارنده این کتاب گفت: روی بسکار، کتاب بسیار سختی با عنوان «دیالکتیک، نبض آزادی»نوشته است. ما به رئالیسم انتقادی‌ گرایش داریم و سعی کرده‌ایم این امر را طی 30سال گذشته در ایران بسط و نشر دهیم. آلن‌نری نیز کتاب «دیالکتیک و تفاوت» را به رشته تحریر درآورده است که بنده این کتاب را ترجمه کرده‌ام و به چاپ رسید. آلن نری می‌گوید: این کتاب را باید به روش آلبالوچینی خواند، شما آلبالوهای خوب را انتخاب می‌کنید و برای خواندن هم روش انتخابی را برمی‌گزینید.
افروغ تأکید کرد: بسیاری از کتاب‌های دیگری که نوشته‌ام از دل همین روزنگاشت‌ها بیرون آمده است که یکی از آنها «گزیده و حس و حالی از نهج‌البلاغه» است و نشر نیستان آن را چاپ کرد و به چاپ دوم هم رسیده است. کتاب دیگر «عاشورا و رهایی» است که متن سخنرانی‌های مرا دربرمی‌گیرد که این اثر نیز به چاپ دوم رسید.
 وی در ادامه با اشاره به چرایی و اهمیت نگارش روزنگاشت اظهار داشت: این امر یک پاسخ عام و یک پاسخ خاص دارد و سؤال این بود که چرا روزنگاشت؟ نخستین پاسخ، آیه شریفه قرآن کریم «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُونَ» است؛ من عشق عجیبی به قرآن و نهج البلاغه دارم. علامه طباطبایی می‌گوید که قرآن به هرچه موهبت است، قسم خورده و مبرهن است که نوشتن و قلم چنان اهمیتی دارد که خداوند بر آن قسم خورده است و واضح است که این قسم به انسان، توانایی او در اندیشیدن زبانی و قلمی انسان است. بنابراین انسان با ویژگی ذاتی اندیشیدن و اندیشه‌ورز بودن تعریف می‌شود و باید به فعلیت این قابلیت انسانی بیندیشیم؛ چراکه در تسکین دردها و آلام بسیار مؤثر است. بنده هر زمانی که دلم می‌گیرد، می‌نویسم و با نوشتن به آرامش و پاسخ می‌رسم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید