• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 29 خرداد 1401
کد مطلب : 163682
+
-

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جمع‌آوری 7درصد پل‌های عابر برقی خبر می‌دهد

فعال شدن پل‌های مکانیزه تا پایان تیرماه

گپ
فعال شدن پل‌های مکانیزه تا پایان تیرماه

نخستین پل عابرپیاده مکانیزه تهران، فروردین سال83 در میدان هفت‌تیر به بهره‌برداری رسید. کم‌کم این کار تسری یافت و پل‌های نقاط پرتردد و تقاطعی شهر مکانیزه شدند تا به امروز که پایتخت 120دستگاه پل‌عابر ‌‌برقی (مکانیزه) دارد؛ پل‌هایی که با هدف تسهیل عبور و مرور شهروندان به‌ویژه سالمندان و توان‌یابان و... ایجاد شدند اما تعداد‌ زیادی از آنها به‌دلیل مشکلات فنی و ایمنی از چرخه خدمت‌رسانی بازماندند. همین مسئله موجبات نارضایتی مردم را در پی داشته و طی ماه‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی پیام شهروندی در سامانه137 از این نظر به ثبت رسیده است. در این راستا، مقرر شد سازمان زیباسازی، به‌عنوان مسئول پل‌های عابرپیاده مکانیزه تا پایان خرداد تمام پل‌های مکانیزه را فعال کند اما رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری عنوان می‌کند که این کار با تأخیر و در تیرماه به اتمام می‌رسد و در نهایت 7درصد پل‌ها نیز جمع‌آوری می‌شوند. ادامه این مصاحبه را بخوانید.

چه تعداد از پل‌های عابرپیاده مکانیزه خاموش هستند؟
آن چه ما اوایل امسال تحویل گرفتیم 501یونیت بود که براساس برآوردها 53درصد پل‌ها فعال و 47درصد خاموش بودند. در راستای ساماندهی این پل‌ها، علاوه بر رفع مشکلات فنی، ایمن‌سازی آنها هم در دستور قرار گرفت.

چرا عملیات فعال‌ کردن پل‌های خاموش اینقدر طولانی شده است؟
تکلیف پل‌های کاملاً خاموش و غیرفعال مشخص بود و باید از طریق تأمین قطعات و تجهیزات مشکلات فنی‌شان رفع می‌شد اما موضوع به پل‌های فعال برمی‌گردد. 43درصد پل‌های روشن ناایمن بودند و عملاً برای رفع عیوب باید خاموش می‌شدند؛ بنابراین عملیات ساماندهی روی 90درصد پل‌ها شروع و به همین دلیل زمان‌بر شده است.

اواسط اردیبهشت اعلام کردید حدود 64درصد از پل‌های مکانیزه فعال شده‌اند. با گذشت حدود یک‌ماه آیا این درصد سیر صعودی داشته است؟
کار با سرعت خوبی شروع شد و 36درصد از پل‌ها باقی مانده بودند تا عملیات به اتمام برسد اما به لحاظ تأمین قطعات و تجهیزات با مشکلاتی مواجه شدیم و کارها به‌کندی پیش رفت. به هر حال هدف ما خدمت به مردم است و از این‌رو تلاش می‌کنیم تا در اسرع ‌وقت این کار به پایان برسد.

اکنون چند درصد پل‌ها فعال هستند؟
به صراحت می‌گویم که قطعاً 73درصد پل‌های مکانیزه پس از رفع مشکلات فنی و ایمنی در تهران فعال شده‌اند اما شهروندان بابت 27درصد باقی‌مانده ناراضی هستند و حق هم دارند و به‌عنوان متولی این کار عذرخواهی می‌کنم. نکته قابل‌تامل این است که باید پذیرفت ما وارثان یک بی‌توجهی و بی‌تدبیری چندین‌ساله در حوزه نگهداشت، تأمین قطعات، سرقت تجهیزات و... هستیم و نتیجه چنین عملکردی منجر به وضعیت نابه‌سامان پل‌های مکانیزه شده است.

چه زمانی شاهد فعال‌شدن تمام پل‌های مکانیزه خواهیم بود؟
اگر با مشکل تأمین قطعات و تجهیزات مواجه نبودیم حتماً تا پایان خرداد این کار عملی می‌شد اما در برخی از موارد مشکلاتی پیش می‌آید که اجتناب‌ناپذیر است. به‌هرحال پیگیر کارها هستیم و قطعات و تجهیزات از طریق شرکت‌های داخلی تأمین شده‌اند و قول می‌دهم تا پایان تیرماه شهروندان شاهد فعال‌شدن 93پل‌ مکانیزه پایتخت خواهند بود.

وضعیت 7درصد دیگر چه خواهد بود؟
93درصد دربرگیرنده تمام پل‌های مکانیزه پایتخت است و 7درصد باقی‌مانده به لحاظ کارشناسی، دیگر کارایی ندارند و قرار است جمع‌آوری یا تبدیل به رمپ شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید