• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163167
+
-

زنجان صاحب موزه دفاع‌مقدس می‌شود

پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس زنجان از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و پیش‌بینی می‌شود بخش اداری پروژه موزه دفاع‌مقدس زنجان تا شهریورماه امسال راه‌اندازی شود. سیدشمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این خبر گفت: «این مرکز در منطقه تفریحی گاوازنگ با مساحت ۵۲۰۰ مترمربع در3طبقه (یک طبقه اداری، کتابخانه و اسناد و 2طبقه نیز برای گالری‌ها و موزه‌ها) درنظر گرفته شده است. برای این مجموعه حدود ۳هکتار محوطه‌سازی برنامه‌ریزی شده که شامل مجموعه‌های المان شهدا، اعزام نیرو و ادوات نظامی خواهد بود.
او ادامه داد: تلاش می‌شود بخش همکف این موزه که شامل بخش اداری، کتابخانه و مرکز اسناد است تا شهریورماه امسال همزمان با هفته دفاع‌مقدس راه‌اندازی شود. طبقات دیگر مجموعه نیز تا سال آینده به اتمام برسد تا در مجموع کاملاً به بهره‌برداری برسد.
موسوی با بیان اینکه این موزه با سایر موزه‌ها به لحاظ فیزیکی تفاوتی ندارد، اضافه کرد: به جهت محتوا این موزه، موزه‌ اختصاصی دفاع‌مقدس است و برای نشان دادن دلاورمردی‌ها، ایثار و از جان‌گذشتگی رزمنده‌هاست. یاد کسانی که در 8سال دفاع‌مقدس از این خاک دفاع کردند، باید زنده بماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید