• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160762
+
-

بازارها/توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر با قیمت مصوب

توزیع ۱۶۰ هزار تن برنج و شکر با قیمت مصوب
مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۱۰۰ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۶۰ هزار تن شکر در کشور با هدف حفظ آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها خبر داد. حجت براتعلی با اعلام خبر توزیع ۱۰۰‌هزار تن برنج در سطح کشور گفت: ۱۰۰‌هزار تن انواع برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تن شکر نیز در ایام ماه مبارک رمضان عرضه شد. از ابتدای امسال، ۱۳۰‌هزار تن روغن خام برای ثبات جریان تولید در کشور از مخازن ذخیره‌سازی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران، تحویل کارخانه‌های روغن نباتی شده است که این روند به‌صورت مستمر ادامه دارد.

 تولید و فروش نان‌های فانتزی ۵۰ درصد کاهش یافت
رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران گفت:تولید و فروش نان‌های فانتزی، ۵۰ درصد کاهش داشته است. محمدجواد کرمی افزود: با توجه به وضع معیشت مردم، کاملاً طبیعی است که آنها برای صرفه جویی در هزینه‌ها، نان‌های سنتی را جایگزین کنند ضمن اینکه حتی در برخی ساندویچی‌ها نیز نان لواش به جای نان باگت استفاده می‌شود. او افزود: دولت هر طرحی را که می‌خواست برای نان‌های سنتی اجرا کند باید همان طرح را برای نان‌های فانتزی نیز اجرا می‌کرد و اگر قرار است فروش نان سنتی با کارت باشد باید همین طرح را برای نان‌های فانتزی نیز اجرا کند.

  قیمت برنج کشت دوم به ۱۲۰ هزار تومان رسید
رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل با اشاره به افزایش 5درصدی نرخ برنج ایرانی با آغاز هفته جاری، گفت: عرضه برنج در هفته جدید نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش پیدا کرده، اما تقاضا برای خرید برنج روند صعودی به‌خود گرفته است. حسن تقی‌زاده افزود: برنج کشت اول در بنکداری کیلویی 90هزار تومان، شیرودی کیلویی 53هزار تومان، فجر کیلویی 65هزار تومان و ندا کیلویی 50هزار تومان شده است. عرضه برنج خارجی نیز محدود شده و قیمت سوپر کرنل پاکستانی از کیلویی 29هزار تومان به کیلویی 34هزار تومان ارتقا یافته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید