• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 29 تیر 1401
کد مطلب : 166349
+
-

بازارها/کاهش قیمت برنج درجه‌یک در شمال

کاهش قیمت برنج درجه‌یک در شمال
حسن تقی‌زاده، عضو انجمن صنفی برنج‌فروشان استان مازندران با بیان اینکه اکنون برداشت برنج در برخی مناطق شروع شده است، گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه‌یک کشت اول در شمال به ۹۰ تا ۹۵هزار تومان رسیده که نسبت به هفته‌های گذشته بین ۲۵ تا ۳۰هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. به‌ گفته او در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم در شمال کشور به ۱۲۰هزار تومان نیز رسیده بود که با افزایش فرایند برداشت از هفته آینده، می‌توانیم شاهد افت قیمت‌ها در شمال کشور و بازار باشیم.

منتظر خبرهای خوب خودرویی در ماه آینده باشید
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت‌، از اعلام خبرهای خوب در حوزه خودرو طی ماه آینده خبر داد و گفت: گزارش‌های مالی شرکت‌های خودرویی نشان می‌دهد این صنعت در خردادماه امسال با ۱۸درصد رشد رکورددار رشد بخش تولید در اقتصاد بوده است. او با بیان اینکه نتایج اقدامات کمی و کیفی وزارت صمت در صنعت خودرو قابل مشاهده است، گفت: این صنعت طبق ابلاغ دستورالعمل ۸ماده‌ای رئیس‌جمهور، در حال ‌گذار پلتفرمی از شکل سنتی به مدرن است و طبق سند تحول خودرو مسیر کیفی‌سازی در سال آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

ظرفیت تولید آسانسور؛ ۲برابر مصرف
صمد شفائی، عضو هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان قطعات آسانسور و پله‌‌برقی گفت که هم‌اکنون ۴۰ تا ۵۰هزار دستگاه آسانسور سالانه نصب و راه‌اندازی می‌شود، اما ظرفیت تولید تا ۸۰هزار دستگاه است. او با بیان اینکه تولید آسانسور برای آسانسورهای تا ۱۵طبقه، ۱۰۰درصد داخلی است، تصریح کرد: هم‌اکنون در این بخش مازاد تولید داریم و نیازی به واردات آسانسور نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید