• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160627
+
-

لالیگا؛ یک روز به پایان

شاید امشب تکلیف نایب‌قهرمان، سهمیه‌ها و تیم‌های سقوط‌کننده روشن شود

بازی‌های یک‌هفته مانده به آخر لالیگا ساعت22 امشب همزمان برگزار می‌شود. رئال‌مادرید برای هماهنگی بیشتر بین بازیکنانش در بازی هفته گذشته مقابل تیم ته‌جدولی لوانته با تمام قوا به میدان رفت اما آنچلوتی در مصاف با کادیس امشب به وینیسیوس، بنزما و کورتوا استراحت خواهد داد. شاید کادیس پس از لوانته که پنجشنبه‌شب با شکست مقابل رئال به دسته دو سقوط کرد، به سرنوشت این تیم دچار شود. بارسلونا برای قطعی کردن نایب‌قهرمانی و گرفتن جواز حضور در سوپرجام فصل آینده باید در زمین ختافه به پیروزی برسد. هم‌اکنون اختلاف امتیاز بارسا با اتلتیکوی رده سومی 5امتیاز است. اگر بارسلونا امشب مساوی کند و اتلتی بتواند سه‌ویا را ببرد، اختلاف امتیازات 2‌تیم به 3‌کاهش می‌یابد و همه‌‌چیز به هفته پایانی موکول می‌شود. درصورتی که یاران ژاوی از 2‌بازی باقی‌مانده تنها یک‌امتیاز کسب کنند و اتلتیکو هر دو بازی را ببرد، این اتلتی است که نایب‌قهرمان می‌شود و به سوپرجام راه می‌یابد. در این حالت جمع امتیازات هر دو تیم در عدد73برابر می‌شود اما اتلتیکو چون بازی رفت را در خانه 2بر صفر برده و در زمین حریف 4بر 2بازنده بوده، به‌دلیل گل زده در خانه حریف برنده بازی رودررو خواهد بود و دوم خواهد شد. از لحاظ تفاضل گل بارسا 11تا از تیم دوم شهر مادرید پیش است. حریف بارسا در این بازی خودش در خطر سقوط است، هر چند در رده پانزدهم جدول قرار دارد. سه‌ویا هم که جنگ رده سومی را با اتلتیکو برگزار می‌کند، ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان را به بتیس بدهد. فاصله 5امتیازی با بتیس فعلا تضمین‌کننده سهمیه چهارم لالیگا برای لیگ قهرمانان اروپا نیست.
   اتلتیکو برای دهمین فصل پیاپی سهمیه لیگ قهرمانان را به‌دست آورده است؛ همگی با مربیگری دیه‌گو سیمئونه. سرمربی آرژانتینی چهارصدمین بازی‌اش را روی نیمکت اتلتیکو تجربه کرده؛ 244‌برد، 93‌مساوی، 63‌باخت و 2‌قهرمانی لالیگا. میگل مونیوس با 424(رئال مادرید)، لوئیس آراگونس با 407(اتلتیکو مادرید) و دیگو سیمئونه با 400(اتلتیکو مادرید) رکوردداران حضور روی نیمکت تیم‌های مختلف در لالیگا هستند.
   دیدارهای 2‌هفته پایانی لالیگا، رقابت 2‌دروازه‌بان برای جایزه سامورا و عنوان بهترین دروازه‌بان فصل خواهد بود. کورتوا در 35‌بازی لالیگا، 29‌گل دریافت کرده که میانگین 0.83‌گل در هر بازی بوده است. یاسین بونو درون دروازه سه‌ویا در 30‌بازی لالیگا 23‌گل دریافت کرده است که میانگین 0.77گل در هر بازی است. اگر بونو 2‌گل در 2‌بازی آینده دریافت کند و کورتوا کلین‌شیت کند، جایزه به دروازه‌بان بلژیکی می‌رسد. البته آنچلوتی گفته بود در بازی امشب از لونین درون دروازه استفاده می‌کند.
   آرائوخو که در بازی قبلی بارسا در برخورد با گاوی دچار ضربه مغزی شده بود، طبق عادت همیشگی زودتر از موعد به میادین برمی‌گردد. مدافع اروگوئه‌ای حتی برای بازی امشب هم در دسترس است. در عوض اریک گارسیا که برای این بازی محروم است، از فرصت استفاده کرده و شست دست راستش را به تیغ جراحان سپرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید