• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 26 شهریور 1402
کد مطلب : 203082
+
-

بهترین‌ها منهای لالیگا و رونالدو

بهترین‌ها منهای لالیگا و رونالدو

برای نخستین‌بار در 20سال گذشته اثری از کریستیانو رونالدو در فهرست نامزدهای جایزه د‌بست یا بهترین‌های سال فیفا وجود ندارد، از لالیگا هم هیچ بازیکنی در این فهرست نیست، حتی وینیسیوس و بنزما که فصلی عالی را سپری کردند. گوندوغان تنها لالیگایی لیست فیفاست که او هم به‌دلیل عملکردش در منچسترسیتی نامزد شده نه به‌خاطر چند بازی محدودش برای بارسلونا در لالیگا. حتی مودریچ هم که کاپیتان و بهترین بازیکن کرواسی در جام‌جهانی بود، در این لیست نیست اما نام بروزوویچ که بازیکن فیکس کروات‌ها در قطر نبود و گاهی تعویض می‌شد، در میان نامزدها دیده می‌شود. بازیکنانی از آرژانتین، فرانسه و کرواسی در کنار بازیکنانی از منچسترسیتی در فهرست حضور دارند، به‌علاوه چند پدیده از ناپولی و یک بازیکن به نام دکلان رایس که معلوم نیست در این جمع چه می‌کند و به‌خاطر کدام عملکردش به فهرست بهترین‌ها راه یافته است. من‌سیتی با 6بازیکن، 60درصد فهرست بهترین‌های فیفا را اشغال کرده است. نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال فیفا‌۲۰۲۳ (The Best) این نفرات هستند: خولین آلوارس، مارسلو بروزوویچ، کوین دی‌بروینه، ایلکای گوندوغان، ارلینگ هالند، رودری، خویبچا کواراتسخلیا، کیلین امباپه، لیونل مسی، ویکتور اوسیمن، دکلان رایس، برناردو سیلوا.
در جام‌جهانی2010 که اسپانیا با گل اینیستا قهرمان شد، اهمیتی به بازیکنان جام‌ داده نشد اما یکباره در جام‌جهانی2018 به‌جای کریستیانو که فصلی استثنایی را سپری کرده بود ولی به دلایلی پرونده قضایی علیه او جریان داشت، جایزه به مودریچ رسید که در جام‌جهانی بازی‌های فوق‌العاده‌ای را انجام داده بود.
سال پیش کریم بنزما در ۶۸بازی ۵۶گل زد و با تیمش رئال‌مادرید قهرمان لیگ و قهرمان چمپیونزلیگ شد، سوپرجام اروپا، اسپانیا، لیگ ملت‌ها و توپ طلا را برد اما در این فهرست جایی ندارد. درخشش وینیسیوس هم به‌قدری خیره‌کننده بود که با چشمان بسته هم می‌شد نامش را در میان بهترین‌ها جای داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید